Reklama

Markíza z DVB-T až tak úplne nezmizla, šíria ju ďalej vybraní miestni operátori. Chce aj Plustelka

Aj napriek tomu, že televízia Markíza informovala o odchode z terestriálneho vysielania, nie je to až tak úplne pravda. Kanály Markízy skončili síce s terestriálnym šírením, ale iba cez celoplošné DVB-T vysielače operátora Towercom a to na základe rozhodnutia samotného vysielateľa. Markíza sa tak sama rozhodla, že ďalej nepredĺži zmluvu ohľadom šírenia svojich programov v DVB-T a preto od nového roku 2017 nemôžu diváci prijímať jej programy bezplatne prostredníctvom celoplošných DVB-T multiplexov.
Pokračovanie nižšie:


Nájdu sa však u nás operátori, ktorí šíria programy Markíza, Doma a Dajto so súhlasom vysielateľa cez svoje vlastné miestne DVB-T vysielače a dokonca v HD kvalite, ale už na vlastné náklady a preto budú všetky kódované a v platených balíčkoch, pokiaľ ešte nie sú. Medzi nich patria hneď dvaja operátori na východnom Slovensku a to konkrétne GeCom a Rupkki.

Ruppki a GeCom využívajú pre šírenie programov po dva miestne DVB-T vysielače. Rupkki pokrýva signálom Spišskú Novú Ves a okolie (46. a 51. kanál), GeCom zase Michalovce a blízke okolie (28. a 32. kanál). Zoznam šírených programov prinášame na konci správy.

Po medializovaní rozhodnutia Markízy o konci šírenia v DVB-T ešte v auguste 2016 mal podobný zámer aj operátor Towercom, ktorý chcel zaradiť všetky programy Markízy aspoň do svojej platenej terestriálnej platformy Plustelka, a ponúknuť tak divákom ďalej možnosť sledovať stanice slovenského komerčného vysielateľa. Bohužiaľ sa tak doteraz nestalo. Podľa najnovších informácií, ktoré máme k dispozícii, nedostal Towercom od skupiny Markíza doteraz žiadnu odpoveď na ponuku ohľadom zaradenia televíznych kanálov Markízy do Plustelky. Komerčného vysielateľa pritom kontaktoval s ponukou ešte na jeseň 2016. „Máme záujem o zaradenie do platenej ponuky Plustelky, ale doteraz sme nedostali žiadnu ponuku ani súhlas so zaradením,“ uviedol pre náš portál SatelitnáTV.sk marketingový manažér Towercomu Michal Šuran. Prečo Markíza doteraz nezareagovala na ponuku operátora, ktorý má záujem o šírenie jej programov na vlastné náklady v celoplošnom DVB-T, nie je známe. Vyjadrenie Markízy k tejto téme sa nám zatiaľ nepodarilo získať.

TIP: Česká Barrandov FAMILY nahradí Markízu v DVB-T

Spomeňme, že Plustelka šíri väčšinu svojich programov prostredníctvom trinástich DVB-T2 vysielačov štvrtého celoplošného multiplexu po celom Slovensku. V poslednom období rozšírila svoju ponuku o kanály TV JOJ HD, EroXXX, Senzi či JOJ Cinema HD.

Zoznam programov šírených miestnymi operátormi Rupkki a GeCom

Rupkki – Anténa TV

Smižany – Za kaštieľom 6 – 46. kanál (674 MHz), povolený výkon 1 kW
Programy: NGC, NGC Wild, Nickelodeon, RiK, Mnam TV, Óčko, JOJ Cinema HD, Joj HD, CT1 HD, DOMA HD

Smižany – Za kaštieľom 6 – 51. kanál (714 MHz), povolený výkon 1 kW
Programy: Nova Sport 1 HD, Nova Sport 2 HD, Arena Sport 1, F&H, History, ČT 2 HD, Markíza HD, Dajto HD

Poznámka: Všetky programy sú kódované systémom Conax/Cryptoguard

GeCom – Tečko

Michalovce – Nad Laborcom 6 – 28. kanál (530 MHz), povolený výkon 0,5 kW
Programy: NGC, NGC Wild, Nickelodeon, RiK, Mnam TV, Óčko, Mistral TV, Joj Cinema HD, Joj HD

Michalovce – Nad Laborcom 6 – 32. kanál (562 MHz), povolený výkon 0,5 kW
Programy: Nova Sport 1 HD, Nova Sport 2 HD, Arena Sport 1, Arena Sport 2, F&H, History, ČT 1 HD, ČT 2 HD, Markíza HD, Doma HD, Dajto HD

Poznámka: Všetky programy budú v týchto dňoch zakódované systémom Conax

Okrem uvedených programov môžu samozrejme zákazníci operátorov prijímať aj nekódované programy z celoplošných a lokálnych multiplexov.

Mohlo by vás ešte zaujímať

Komentáre

  1. Pondelok , 20:10 , Tečko aj naďalej v Michalovciach nekodované.

    1. treba zakupit kartu jednorazovy poplatok 15 eur plus modul,ked nemas a to conax 29 eur do telky ,mas na rok pokoj a potom kazdy dalsi rok 10 eur a k tomu dva mesiace plnu ponuku

    2. Za to by si chcel ešte platiť?
      V jednom multiplexe 7 HD staníc a 3 v SD (ak dobre počítam). To musí byť „parádny“ obraz.
      Také podpriemerné slovenské HD.

  2. Ja som si myslel, že po novom roku bude už po kauze „MARKÍZA“ pokoj. Prečo stále vyťahujete tento problém. Pre bezplatné DVB-T je lepšie, že Markíza nevysiela cez plustelku, takto je šanca na príchod FTA staníc na uvoľnené pozície.

    1. Šanca? A kto bude platiť cca 2,5 milóna euro/stanica/rok za FTA vysielanie pre 10% (resp. max. 30% – podľa optimistických odhadov, kde počítajú aj príjem na 3 a ďalší TV v domácnosti) obyvateľstva? Naozaj Vám chýba viac staníc ako Barrandov Family????

    2. Mohli prejst na MPEG-4 a stalo by ich to polovicu, mohli prejst do Avisu, na Volnu telku cez satelit atd. A podla inych prieskumov su tie cisla 31% a >50%, na pokles sledovanosti v novom roku by 10% podiel terestrialu zdaleka nestacil. Barrandov Family je fail, to mas pravdu, ale to bola aj vacsina relacii Mrdkizy – pozeratelne mozno tak Chart Show a par filmov cez vikend, inak same somariny 85-90% vysielacieho casu.

    3. obraz je nahodou paradny,je to velmi slusne hd,ja si rocne tych 10 eur zaplatim,ked to bude dalej fungovat,dajto pozeram kvoli filmom sem tam aj doma,markizu nepozeram takmer vobec,robim to len kvoli tymto dvom staniciam

    4. To je dost zaujimave, lebo aj keby vysielali s agresivnymi parametrami 64QAM, FEC 7/8 a ochrannym intervalom 1/32, tak max. datovy tok MUX-u by bol cca. 31,7 Mbps, a to ledva staci na 7 HD programov bez zvuku (4,5 Mbps/prog. pre aspon aku-taku kvalitu). Kde tam je este miesto pre zvuk, TXT, servisne data a tie 4 dalsie SD programy, plus pripadna rezerva pre variabilne datove toky, to by ma teda fakt zaujimalo. Najpravdepodobnejsie z moznych vysvetleni podla mna je, ze ten obraz nie je az taky paradny.

  3. MARKÍZA nemôže byť v platenej ponuke Plustelky, lebo:

    Tu to riaditeľ Markízy vysvetľoval že nemôžu ísť do platenej ponuky DVB-T, lebo nenakupujú programy pre nadstavbové – platené vysielanie:

    „Licenčné práva k programom, ktoré máme, sú pre ”free TV” a základné balíčky operátorov, teda takzvaný basic cable, a nie pre vysielanie v nadstavbových – platených. Za daných okolností teda nie je možné ísť s našimi stanicami do plateného DVB-T.“

    medialne.etrend.sk/televizia/m-settele-operatori-na-markize-zarabaju-je-logicke-ze-z-toho-chceme-podiel.html

    1. Prečo je potom JOJ zrazu v Plustelke aj vo Voľnej telke?Pravda bude niekde uprostred.

    2. Dobry vtip, na satelite je markiza kodovana a to uz je na vysielatelovi, kolko od teba vypyta a do akeho balika to da. Este aj programy rtvs su kodovane, takze kravina ako svet, ze nemoze byt markiza v platenom baliku. Inac okrem dvb-t kazdy a vsade plati za vsetko, aj za markizu, aj za rtvs, takze odteraz je markiza uz len za poplatok a kodovane.

  4. A je to tu: Nový rok pre Markízu absolútnou katastrofou!

    Vybuchla večer aj cez deň Prvý deň mimo antény dopadol pre Markízu symbolicky nepríjemným šokom. Novoročný program sa jej nevydaril, pričom tvrdo spadla nielen večer ale aj s denným programom:

    mediaboom.sk/nezaradene/novy-rok-pre-markizu-absolutnou-katastrofou-nevidany-pad-vecer-aj-cez-den-joj-valcovala-s-premierou-haciko-i-novinami/

  5. Fakt už bola markízy dosť. Toľko rozruchu pre stanice vysielajúce samé reklamy. Nechajte ju dôstojne odísť do zabudnutia

  6. No, stalo sa….a vlastne nestalo sa nič. Žijeme ďalej a z nikoho neubudlo 🙂
    Tí čo majú satelit alebo káblovku zatiaľ nič nezistia.Len neskôr môže prísť od káblovky oznam, že si treba priplatiť,lebo Narkóza nechce byť resp. nemusí v základnom tzv.must carry balíčku, ale chce byť v balíčku rozšírenom,lebo chce od prevádzkovateľov kábloviek viac „peňeži“ – smiešne,aby si človek priplácal za vysielanie reklamy 🙂
    Osobne si myslím, že o nič neprídeme.Aj keď stále určitá časť obyvateľstva si rada priplatí, lebo veď nie sú „socky“ a k orgazmu im bohate postačí dávka „emócií“ z Farmy pomiešané s informáciami, ktorá „celevriti“(ne)dostala „kramy“ , im postačí aj čumakovanie na reklamný blok,hlavne že vidia v rohu obrazovky logo M a pod.Aj keby na chleba nebolo, toto musia mať.Narkóza nám akosi spánštela, nechali sa počuť,že DVB-T opúsťajú, lebo to je využívané väčšinou slabými príjmovými skupinami,čiže „plebsom“(len obrazné pomenovanie, nie hanlivé) a tie nie sú pre reklamný trh atraktívne.Ale akosi pozabudli, že najviac ich reklamy žerie práve tento“plebs“ a takisto aj na to, že práve ulica ich zachraňovala na sklonku Mečiarovej éry.Ale ako sa hovorí: Zabudol vôl,že teľaťom bol.
    Takže chcú byť telkou pre „vybranú“ spoločnosť 🙂
    Hmmm, pripomína mi to vetné spojenia typu : Ako keď sa „vidlák“ oblečie do handier or GUCCIho, ale z topánok mu vytŕča slama alebo ako keď sa h.vno postaví na policu medzi kompóty a tvári sa, že je lekvár 🙂
    A o finančnej náročnosti nech radfšej nekecajú, keď taký LUX či TV8 to utiahnú 🙂
    Aj kd na strane druhej bola blbosť dať skoro všetko na prevádzkovanie nenažratému TOWERCOMu

    1. Nikto ‚M nemusel zachraňovať, to bola predvolebná akcia SOP → ANO Paľka „zo ZSSR“ & Comp.
      Aj keď sa okolo neho obšmietala „tvrdá podnikateľská vrstva“ z Ukrajiny. 😉

    2. Ked nepoznas fakty, netrep nezmysly. Prave si tu spravil absurdnu a totalne nepravdivu zmes z nesuvisiacich udalosti z ’98 a 2002. Este skus nieco o HAARP a chemtrails, nech sa zasmejeme.

  7. Ja verím že sa Markíza vráti do Plustelky dávam tomu 90℅.Lebo sama zistí že jej klesla sledovanosť jej nenažranosťov.Pôjde do plateného balíka ako na východe v lokálnych muxoch.Len vyčkáva na najlepšiu cenu

    1. ver tomu ze sa nevratia.. ako by to okomentovali?? ved markiza urobila stvavu a ociernujucu kampan voci DVB-T.. a teraz by sa tam vratili? ved by boli celemu slovensku na smiech a hned by aj najvacsi zastancovia markizy videli aky su v markize podvodnici.. urobili chybu.. mali sa priznat ze islo o peniaze a proste sa nedohodli.. a tecka.. a potom by bola sanca sa vratit.. ale takto co urobili je bez sance an navrat… ja im len prajem nech sa do DVB-T nevratia a nech si vypiju do dna co si naliali..

    2. Okomentovali by to dakou srdcervucou bachorkou o tom, ako divakom chybali a ze sa im rozhodli milostivo vyjst v ustrety a preto robia nam vsetkym obrovsku laskavost navratom do terestrialu. Neboj nic, daka marketingova loz sa vzdy da vymysliet. Na smiech by sice boli aj tak, k ovcanom, ktorych nastvali odchodom by sa pridali nastvani ti, co kvoli svojej TV droge investovali do satelitneho lavora, kablovky atd., ale ak zisky pojdu dole, urobia hocico. Tomu ver. O prachy vzdy ide az v prvom rade, co zalezi na tom, ze zo seba urobili a este len urobia hlupakov a nenazrancov …

    3. Pravdepodobne budú v TV Angelika a Towertrolle naledovať personálne zmeny za ten cirkus V Banánovej republike:

      Ten baleťák z Kessel Buntes by mal byť okamžite vyhodený aj technické oddelenie a detto v Towertrolle by mali byť vyhodení všetci menedžéri…

    4. Do platenej Plustelky sa nevrátia, lebo nemalo by to žiaden význam, diváci by si Plustelku aj tak nezaplatili…

  8. To je ako, keď reklamný billboard z diaľnice dajú na poľnú cestu. Ja to nepozerám ani v káblovke. Už sú články, že ju JOJ predbehla v sledovanosti. Hneď po vypnutí.

  9. Ja som ešte dávnejšie upozorňoval aj TV Mark., že tie prieskumy ohľadom DVB-T nie sú OK. Mark tvrdí, že DVB-T sleduje 10 – 12 %, iné prieskumy tvrdia 31 – 33 %. A ja som upozorňoval, že DVB-T sleduje cca 50 % divákov. Prečo? Lebo veľa divákov má káblovku / satelit / IPTV na jedne – hlavný televízor. Ale na 2., 3. 4. … televízor v ďalších izbách im ide signál z izbovej alebo individálnej antény na streche alebo zo spoločnej televíznej antény na streche. A o tom ani veľa divákov nevie, že to prijímajú vzdušne cez anténu a preto to neuvedú do prieskumov. Proste to majú napichnuté do steny, ale odkiaľ ide šťava sa nestarajú… Nuž a v Mark. to podcenili…

  10. Nestačí zrušiť dvb-t vysielanie Markízy, keď chcú ušetriť maximálne, tak by mali prestať vysielať. Treba to celé zlikvidovať a to bude hneď 100%-ná úspora nákladov. Načo vysielať, len zbytočné náklady.

    Alebo by vysielali len zvuk, aj tak podľa prieskumov mnoho ľudí pri telke robí niečo iné a nesleduje obraz, stačilo by keby vysielali ďalej ako rádio.

    1. Mohli prejst na MPEG-4 a usetrili by polovicu nakladov, podla dostupnych informacii 3,5 mil. rocne. Mohli prejst k Avisu a/alebo do Volnej telky cez satelit (FTA) a usetrili by mozno 95% a viac. Ale oni maju vlastnu strategiu – usetrit 100%, prehodit svoje naklady na divakov, zvysit mnozstvo a ceny reklamy a vyzmykat este aj divakov kabloviek a IPTV. Zda sa, ze tato nenazranost sa im zacina mstit. A to im aj patri!

  11. Markízu, Domu a Dajto by mohli dať aspoň do AVISU, keď pre tie nenažraté ceny nemôžu ísť do Towertrollu.

    omediach.com/tv/item/10407-riaditel-markizy-k-strate-divakov-koncom-roka-2017-budeme-opat-lidrom

    Ako hodnotíte cenu, ktorú požadoval Towercom?

    „Ceny za voľné šírenie prostredníctvom DVB-T boli mimoriadne vysoké a dosahovali úroveň niekoľko miliónov eur ročne. V porovnaní s inými nákladmi na reach domácností bol tento pomer veľmi vysoký a rokovania o zľave neboli možné.“

    Je tu ešte možnosť, že sa na anténu (k Towercomu) vrátite?

    „Neplánujeme návrat do DVB-T.“

    1. Tie ceny asi nebudú také ako tvrdia. Inak by na to nemala ani taká TV Lux ani Senzi TV. Never propagande. V TV Narkóza si myslia, že sú HBO. Najviac ich stoja tie ich smiešne v cele britky – čítačky upravených správ.

    2. Markíza možno dostala ulohu pokusného králika od CME keď zámer výde prídu na radu iné TV pod CME.Markíza bude asi obetný baránok, keby tu nebol termín 31.12.2016 asi by sa nič nedialo… a tak prišlo rozhodnutie ktoré ovplyvní jej vývoj do buducna.Prerátali sa so sledovaním divákov cez Dvbt rsp.podcenili prieskum od GFK.Negovanie Dvbt v hlavných správach ako bolo prezentované naštvalo divákov ktorý maju kvalitný signál, v bytoch rozvody keďže tie má najjednoduchšie práve Dvbt na jednu anténu idu všetky tv.v byte bez viazanosti čo nemá žiadna iná alternatíva a potom Plustelka ktorá má tiež svoje opodstatnenie kde aj po nezaplatení ostáva ĆT 1-2 a Senzi.Vývoj Dvbt smeruje vyššie ako sa momentálne zdá,može to byť aj obava,keďže sa stáva obľubené a perspektívne.Po stanici Barrandov prídu dve zahraničné stanice pravdepodobne z Talianska,a tak bude naše Dvbt pestrejšie a keďže zázraky trvaju tri dni…divák príde k názoru že mu tá Markíza ani nechyba.Zíde z očí zide z mysle.

    3. Aj RTL odišla v Nemecku z DVB-T (s množstvom komenttárov proti DVB-T) a po pár mesiacoch sa doň vrátili… lebo sledovanosť bola tiež na bode mrazu… Ale aj tak si myslím, že to bolo to posledné čo urobil ten baleťák z Kessel Buntes… Len otázka času dokedy tam bude… už pri nástupe zlikvidoval Fooooor.

    4. Macka Uška čo behal s tou izbovou anténou po byte a očierňoval DVB-T bude riešiť Rada pre nevysielanie, keďže prišlo na neho viacero sťažností na neobjektívnu reportáž…

  12. To je len zbožné prianie riaditeľa markízy že budú opäť lídri.

    Padali s podielom ešte pred odchodom z DVB-T kvôli low cost programu nekonečnými reprízami Hornej dolnej a pod. Cez týždeň z nej bola absolutne nepozerateľná TV. V sobotu zase aj ,keď dali film tak jeho sledovanie znechutili aj 6-7 prerušeniami a natiahnutím až za 23 hod.
    Pri tom kvante reklamy ktorá je tiež brutálne drahá bez problémov zaplatia šírenie cez DVB-T.

    Spoliehajú sa hlavne na zmenu rozdelenia píplmetrov do domácností. Aj teraz ich má doma iba desatina domácností ktorý prijímajú signál čisto cez DVB-T a aj tak im sledovanosť padla na historické minimá.

    Ak JOJ spolu s STV zaberú tak ju v pohode zhodia na trvalo z pozície lídra.

  13. Cena šírenia cez Dvbt je niekolko milionov eur ročne, ale ani cena za reklamnu minutu v hlavnom vysielacom čase 60 OOO eur nie je malo.Aj nemecká RTL odišla z Dvbt a potom sa vrátila spať kedže aj tam prišlo k výpadku sledovanosti, zaujímavé je že to nepostrehlo vedenie Markízy a nepoučilo sa, veď aj porekadlo hovorí ža sa treba učiť na chybách iných a nie na svojich. TV.Markíza nie je od 1.1.2017 jednotkov na trhu zákonite príde k zmenám v peaplmerani dokonca sa budu počítať aj hostia na návšteve, aj keď 50-te roky keď sa chodilo kvoli telke na navštevu pominuli niekto podal tento usmevný zlepšovák, no iste su aj velké rodiny ktoré sa hojne schádzaju pre ktoré bude toto meranie vhodné..Terajšia zložka majitelov peoplmetrov bude podľa všetkého nevhodná pre nové trendy ktoré po 1.1.2017 nastupuju.

    1. Markiza sa nepoucila ani z vlastnej chyby, ked vyradili Dajto a o 2 mesiace ho vratili nazad. Mudry sa uci z cudzich chyb (RTL), hlupy z vlastnych (Dajto), ale ako nazvat tych, co sa nepoucia ani na vlastnych chybach?

  14. Od včera je signál od Gecomu v okolí Michaloviec zakódovaný , bola to len otázka času kedy to zakódujú.

Komentáre už nie sú povolené.