Spoločnosť Discovery Communications dnes oznámila dokončenie prevzatia rozhodujúceho podielu v spoločnosti Eurosport International, popredným európskym dodávateľom športových programov. Spoločnosť Discovery navýšila svoj podiel z 20 % na 51 % v rámci širšieho strategického partnerstva so skupinou TF1 Group, ktoré sa začalo v decembri 2012. Spoločnosť o tom informovala v tlačovej správe.
Spoločnosť Discovery bola jednou z prvých amerických mediálnych spoločností, ktorá v roku 1989 ponúkla svoje kanály v Európe a už 25 rokov priebežne investuje značné prostriedky do svojich medzinárodných aktivít. Po začlenení šiestich platených televíznych kanálov spoločnosti Eurosport do svojej ponuky – Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific a Eurosportnews – Discovery Communications teraz prevádzkuje vyše 210 televíznych sietí na celom svete a kumulatívny počet jej divákov dosahuje 2,7 miliardy.
Pokračovanie nižšie:
„Dnešok je pre Discovery Communications, svetovú jednotku v platenom televíznom vysielaní, významný. Zo strategického hľadiska je Eurosport skvelou voľbou, pretože zvyšuje náš trhový podiel, posilňuje vzťahy s inzerentmi a partnermi a divákom z celého sveta prináša obsah, ktorý ocenia,“ hovorí David Zaslav, prezident a generálny riaditeľ Discovery Communications. „Vďaka spojeniu obľúbených programov Eurosport s globálnymi značkami a miestnymi skúsenosťami spoločnosti Discovery budeme môcť lepšie ťažiť z rastu medzinárodného trhu platenej televízie a prinášať dlhodobú hodnotu svojim akcionárom.“
Discovery plánuje prijať dlhodobé strategické rozhodnutia a pomocou investícií posilniť a rozšíriť vysielanie športových programov a služieb spoločnosti Eurosport. Chce tak maximalizovať ich dosah, zvýšiť spokojnosť divákov a maximalizovať ich počet. Súčasťou tejto snahy bude spolupráca s vedením a zamestnancami spoločnosti Eurosport na tvorbe dlhodobého obchodného plánu, ktorý optimálne začlení kanály Eurosport do globálnych sietí spoločnosti Discovery.
Konečná cena za Eurosport International bola stanovená na základe priemernej hodnoty podniku Eurosport Group vo výške 902 miliónov eur, ktorá čiastočne odráža pôvodnú hodnotu a čiastočne vyššiu hodnotu spojenú s ovládnutím spoločnosti. Od hodnoty skupiny bola odpočítaná hodnota Eurosport France (85 miliónov eur). TF1 predpokladá, že si uchová svoj 80% podiel v Eurosport France najmenej do 1. januára 2015. Dnes uzavretá transakcia nemá vplyv na ďalšie dve časti pôvodného obchodu – 20 % podiel spoločnosti Discovery v kanáloch TV Breizh, Histoire, Ushuaïa TV a Stylía – ani na spoluprácu so skupinou TF1 v oblasti programovej tvorby. TF1 si ponecháva možnosť uplatniť predajnú opciu na zostávajúcich 49 % v spoločnosti Eurosport International, čo by potenciálne zvýšilo vlastnícky podiel spoločnosti Discovery na 100%.