Spoločnosť Discovery Communications oslávila 17. júna 30 rokov od svojho založenia vizionárom Johnom Hendricksom. Ten stál za vznikom Discovery, prvou televíznou stanica zameranou výhradne na dokumentárnu tvorbu. Počas svojej tridsaťročnej histórie sa kanál Discovery nikdy neodchýlil od svojho sľubu – rozprávať divákom najúžasnejšie príbehy, predstavovať im najzaujímavejšie ľudské osobnosti i zvieracie bytosti na svete a prenášať ich na najúchvatnejšie miesta zemegule.
Pokračovanie nižšie:
Počas uplynulých troch desaťročí sa spoločnosť Discovery Communications vypracovala na pozíciu najväčšieho poskytovateľa platených televíznych služieb na svete, priemerne s 10 kanálmi vo 220 krajinách a kumulatívnym počtom divákov dosahujúcim takmer 3 miliárd. Od roku 1989, kedy sa kanál Discovery stal prvým faktografickými kanálom, ktorý začal svoje jedinečné programy vysielať medzinárodne – do európskych krajín i ďalších častí sveta, neustále expanduje na ďalšie trhy, rozširuje počet svojich značiek, formátov vysielania a žánrov. Dnes rozmanité portfólio Discovery zahŕňa okrem iného divácky obľúbené stanice Animal Planet, TLC, ID a celoeurópsky športovo-zábavný kanál Eurosport. Cieľom Discovery je udržať si pozíciu najväčšieho poskytovateľa faktografickej programovej tvorby a stále zastávať základné princípy značky Discovery – uchvacovať, inšpirovať a vzdelávať. Spoločnosť len tento rok plánuje investovať 2 miliardy dolárov do nových jedinečných programov, okrem iného Racing Extinction, Život psov alebo Harley Davidson.
Kanál Discovery od 17. júna 1985, kedy odvysielal svoj prvý program, Iceberg Alley 156 tisícom divákov v USA, prešiel veľký kus cesty. Dnes je najviac distribuovanú televíznou značkou na svete s počtom predplatiteľov celosvetovo presahujúcim 450 miliónov. Výber faktografických kanálov je dnes podstatne bohatší ako pred 30 rokmi, napriek tomu Discovery Channel zostáva u divákov v Amerike aj väčšine iných krajín najobľúbenejší.
„Kanál Discovery inšpiroval už niekoľko generácií divákov a stal sa pre nich takmer spôsobom uvažovania,“ hovorí Olgierd Dobrzyński, oblastný riaditeľ pre strednú Európu. „S hrdosťou môžem povedať, že Discovery v nás všetkých prebúdza túžbu skúmať, poznávať a viac sa zaujímať o svet okolo. Táto zvedavosť a snaha rozprávať úchvatné príbehy nás motivuje k tomu, aby sme denne pre naše kanály vytvárali najkvalitnejší obsah. Čaká nás ešte veľa ďalších dobrodružstiev. Sme vďační našim divákom a partnerom, ktorí nás podporujú na našej ceste a pozývame ich k oslavám nášho dedičstva a našej budúcnosti.“
Na oslavu 30. výročia sa každá pobočka Discovery vo svete zúčastní iniciatívy „Objavte, čo môžete urobiť pre druhých“, v rámci ktorej zamestnanci jeden deň vykonávajú dobrovoľnícku prácu vo svojej komunite a napĺňajú misiu Discovery pozitívne ovplyvňovať životy ľudí. Dobrovoľnícke práce sú zamerané na tri témy, ktoré sú Discovery vlastné: krajiny, voda a ľudia.
V posledných rokoch a týka sa to aj History, tieto stanice prešli na totálny mainstream!!! Samé show, kde ide iba o prachy…plus to všetko dookola v nekonečných recyklovaných reprízach.
Discovery Science, kedysi jeden vynikajúci program dnes samé reprízy a strašne málo venované technike, max. Ako sa to robí? Boriči mýtov… Skoro žiadne dokumenty o WWII, čo mne najviac chýba.
Ešte šťastie že tu máme National Geographic Channel !!!
Je to pravda, v poslednej dobe sa Discovery nechutne podklada (ne)vkusu priemerne blbeho divaka, namiesto toho, aby sa ho snazil kultivovat. Robi presne to iste, co vacsina komercnych TV, snazi sa len o sledovanost a zisk – na co ma ostatne aj pravo, ale ked je na 1. mieste profit a potom dlho dlho nic, tak nech jeho PR management netrepe o nejakych uslachtilych principoch, o snahe inspirovat, vzdelavat atd. Nedavno sa objavili aj spravy, ze vedecka obec protestovala proti niektorym dokumentom na Discovery, ktore mali bulvarny charakter a pavedecky obsah v style ufologie alebo ezoteriky. A taka dobra telka to niekedy byvala…