O2 TV vstúpila na český trh v roku 2006. Divákom vtedy predstavila 40 kanálov a videotéku, v ktorej bolo možné si za poplatok zapožičať niektorý z českých filmov, neskôr pribudli aj tituly z hollywoodskych štúdií. „Už po dvoch rokoch fungovania si O2 TV predplatilo vyše 100 tisíc zákazníkov a ich počet stále stúpal,“ hovorí David Duroň, riaditeľ O2 TV.
Po pridaní televízneho archívu či doplnení funkcie Nahrávania zaradila O2 TV do svojej ponuky aj prvé HD kanály. Veľký zlom však nastal v auguste 2013, kedy bola zákazníkom predstavená celkom nová platforma s moderným rozhraním, užívateľsky príjemným ovládaním aj novými funkciami. „Ako prvý z veľkých hráčov sme zákazníkom priniesli možnosť cestovať v čase. Vďaka Spätnému zhliadnutiu sa už naši diváci nemuseli spoliehať na televízny program. Obľúbené programy si môžu už viac ako 3 roky púšťať skrátka vtedy, keď oni sami chcú,“ vysvetľuje David Duroň s tým, že tento rok v septembri využívalo Spätné zhliadnutie viac ako 70% domácností s O2 TV. Priemerný divák pritom strávil sledovaním programov spätne cez 26 hodín.
Pokračovanie nižšie:
Od jari 2014 sa vývoj okolo O2 TV ešte zrýchlil. Operátor predstavil online Videotéku, ktorej filmy sa stali novo dostupné pre kohokoľvek na internete. Zároveň uviedol aplikáciu O2TV Go, vďaka ktorej mohli zákazníci O2 TV začať sledovať vybrané kanály aj na počítači, mobile alebo tablete. Na jeseň toho istého roku sprístupnil operátor svoju mobilnú televíziu aj nezákazníkom O2.
Na začiatku roka 2015 získalo O2 práva na vysielanie Ligy majstrov a začalo usilovne pracovať na obsahovej stratégii chystaného športového kanála. Operátor výrazne zjednodušil produktovú ponuku na iba 3 tarify. U všetkých taríf umožnil sledovať všetky dostupné kanály na 4 ďalších zariadeniach. „Z pôvodne jednej televízie v domácnosti sa tak razom stalo 5 plnohodnotných O2 TV,“ dodáva David Duroň. V auguste odštartoval operátor pod taktovkou Mareka Kindernaya vysielanie vlastného športového kanálu O2 Sport. Hlavným ťahákom bola okrem domácej futbalovej Synot ligy a Ligy majstrov tiež multidimenzia. Táto funkcia umožňuje vysielať v jednej chvíli až 8 rôznych televíznych streamov. O2 Sport túto funkciu využíva v prípade súbežne hraných zápasov alebo k prenosu záberov z rôznych kamier.
V novembri 2015 uviedlo O2 na trh nový set-top-box. O2 TV sa vďaka novému zariadeniu mohlo odpútať od konektivity O2 a bolo možné ju sprevádzkovať v domácnosti s internetom od akéhokoľvek poskytovateľa. Vďaka týmto novinkách prekonal počet zákazníkov v januári 2016 hranicu 200 tisíc a naďalej rastie. „Tento rok na jar sme predĺžili Spätné zhliadnutie z 30 na 50 hodín, priebežne dopĺňame ďalšie HD kanály a spustili sme druhý športový kanál O2 TV Futbal. Na budúci rok navyše chystáme ďalšie zaujímavé vylepšenia,“ prezradil David Duroň. „Všetkým našim zákazníkom ďakujeme za priazeň a od novembra do konca decembra im pridáme do ich programovej ponuky až 57 ďalších kanálov,“ doplnil Duroň.
TIP: O2 TV už aj na Slovensku, v ponuke je zatiaľ 25 staníc
O2 TV je od tohto roku dostupná aj na Slovensku. Zatiaľ však iba v rámci pilotnej fázy. V tejto fáze ponúka 25 televíznych staníc pre tisíc zákazníkov z celého Slovenska. Zákazníci môžu službu využívať ako na mobilných zariadeniach tak aj so set-top-boxom.