Najrýchlejšie motoristické preteky na svete budú môcť diváci na Slovensku a v Českej republike opäť sledovať exkluzívne na športových staniciach Sport 1 a Sport 2, ktoré sú súčasťou väčšiny operátorov v oboch krajinách. „Nové štúdio F1, upravené krídla, nové dvojice jazdcov, ale aj klasická zostava komentátorov, rovnaká rivalita a obľúbené pretekárske okruhy,“ komentuje krátko pred štartom novej sezóny F1 vysielateľ.
„Formula 1 na staniciach Sport 1 a Sport 2, to je po štyroch rokoch plných priamych prenosov už tradičné spojenie. AMC Networks International – Central and Northern Europe ako prevádzkovateľ týchto športových staníc si už roky klade za cieľ prinášať športovým fanúšikom to najlepšie zo svetového športu a preteky Formuly 1 to napĺňajú vrchovatou mierou. Vďaka našim staniciam neprídu milovníci najrýchlejších monopostov na svete ani o sekundu pretekov, kvalifikačných zápolení a tréningov,“ hovorí Marcel Mareš, Country manažér AMC Networks International pre Českú republiku a Slovensko.
Pokračovanie nižšie:
Každý víkend pretekov v sezóne 2019, ktorá sa tento rok pretiahne od polovice marca až do decembra, sa začne priamymi prenosmi štvrtkových a piatkových tréningov na stanici Sport 1. Počas samotného víkendu pretekov diváci na Sport 1 uvidia urputné boje v kvalifikáciách a na sesterskej stanici Sport 2 budú môcť sledovať samotné preteky. Aj tento rok budú samozrejmosťou u hlavných pretekov aktívne dve audio stopy – česká a slovenská.
„Každej Veľkej cene bude samozrejme predchádzať predpretekové štúdio, ktorým bude fanúšikov sprevádzať osvedčená zostava komentátorov. A tu sa diváci už od úvodnej Veľkej ceny Austrálie dočkajú atraktívnej zmeny. Tradiční a obľúbení komentátori Tomáš Richtr, Števo Eisele, Josef Král a Richard Gonda totiž divákov privítajú v úplne novom štúdiu Formuly 1,“ dodáva Mareš.
Zmeny vo Formule 1: Krídla aj hmotnosť
Zmeny zaregistrujú diváci nielen v štúdiu, ale aj na trati počas samotných pretekov. Už tradične totiž došlo k úpravám monopostov. Tou najmarkantnejšou je úprava rozmerov predného aj zadného krídla. Predné sa posunulo dopredu a narástlo do výšky aj do šírky. A nárastu veľkosti sa dočkalo aj to zadné. Všetky tieto zmeny majú za cieľ jediné, uľahčiť predbiehanie prostredníctvom redukcie vzdušných turbulencií za monopostmi a tým preteky zatraktívniť.
Jednou z vecí, ktorá sa od vlaňajšej sezóny zmenila, je aj povolená hmotnosť jazdcov. Tí si už nemusia tak prísne sledovať svoju štíhlu líniu a namiesto toho sa môžu venovať naberaniu svalov. Po novom musia vážiť minimálne 80 kilogramov vrátane sedačky, zatiaľ čo v minulosti mohli stajne kompenzovať ľahších jazdcov rozložením rozdielnej hodnoty minimálnej hmotnosti vo vozidle tak, aby zlepšili jeho stabilitu.
Predsezónne testovanie: Zaujalo Ferrari
Posledné týždne mohli stajne skúšať nové monoposty na okruhu v Barcelone. A tieto testy naznačili jedno – Ferrari je opäť vo forme. Po závere vlaňajšej sezóny, keď tím z Maranella bojoval sám so sebou, sa totiž zdá, že by Mercedes tento rok mohol mať problém s obhajobou titulu.
To nakoniec naznačili aj komentáre, vychádzajúce z britskej stajne, ktoré priznávali, že Ferrari lepšie zvládlo prechod na nové technické špecifikácie a momentálne má náskok približne pol sekundy na kolo. Ako na tom však tímy sú v skutočnosti, to ukáže až nadchádzajúci víkend pretekov. Mercedes mohol počas testov blafovať a testovať vyladenie monopostu bez snahy o čo najrýchlejšie kolá.
Ferrari však má dôvod na optimizmus. A nielen kvôli výborným výkonom svojej jednotky, Sebastiana Vettela, ktorý jazdil najrýchlejšie časy testov. Výborné výkony totiž predvádza aj nováčik v tíme Charles Leclerc. Áno, ten Leclerc, ktorému v minuloročnej sezóne s najväčšou pravdepodobnosťou zachránil život kontroverzný ochranný prvok HALO. Vzadu bude číhať vždy nebezpečný (súperom a občas aj sebe) Max Verstappen zo stajne Red Bullu. Tá po rokoch ukončila spoluprácu s Renaultom a prešla k Honde. Pomôže nová spolupráca stajni s býkom v znaku prerušiť hegemóniu dua Mercedes – Ferrrari?
Ako vidí nadchádzajúcu sezónu Formuly 1 komentátor Števo Eisele:
„Kto zastaví Hamiltona? Vyškolí Leclerc Vettela? Aké divočiny predvedie Max Verstappen? Bude sa Ricciardo škeriť v Renaulte a pripíjať si s Kimim na pódiu? Ako sa prejavia nové pravidlá? Sezóna 2019 ponúka parádne výzvy, zápletky a neľútostný boj o svätý grál F1. Na slovenskej audiostope kanálov Sport1 a Sport2 sa na vás tešíme spolu s Richardom Gondom, Martinom Trenklerom a Štofim Rosinom. Kvalita, zábava a (ne)tradičné súťaže – formulové prenosy neboli nikdy pútavejšie.”
Kalendár Formuly 1 2019 | ||
---|---|---|
Dátum | Grand Prix | |
17. marec | Austrália | |
31. marec | Bahrajn | |
14. apríl | Čína | |
28. apríl | Azerbajdžan | |
12. máj | Španielsko | |
26. máj | Monako | |
9. jún | Kanada | |
23. jún | Francúzsko | |
30. jún | Rakúsko | |
14. júl | Veľká Británia | |
28. júl | Nemecko | |
4. august | Maďarsko | |
1. september | Belgicko | |
8. september | Taliansko | |
22. september | Singapur | |
29. september | Rusko | |
13. október | Japonsko | |
27. október | Mexiko | |
3. november | USA | |
17. november | Brazília | |
1. december | Abú Zabí |
Forumulu 1, bude dávať aj RTL FTA a Plus asi aj Rai na 05,0,W v HD Free ak má pamäť neklame.
Aj maďarská M4 tiež FTA v dvb-t.