Reklama

UPC zvýši poplatky za TV služby, dôvodom je zvýšenie poplatkov za šírenie vybraných staníc [doplnené]

Spoločnosť UPC dnes informovala médiá, že je nútená na jeseň upraviť ceny za TV služby o 1 €. „Dôvodom je výrazný rast poplatkov vysielateľovi TV Markíza za zaradenie jeho staníc v programovej ponuke, a za možnosť sledovať jeho stanice v TV Archíve,“ uviedol operátor. Na základe uvedených dôvodov nemá UPC inú možnosť než premietnuť toto zvýšenie do ceny za televízne služby.
Pokračovanie nižšie:

UPC uvádza, že od 1. júla 2024 platí prevádzkovateľovi staníc TV Markíza výrazne vyššiu cenu a to nielen za lineárne služby, ale aj za to, že si diváci môžu všetky relácie Markízy, Doma či Dajto pozrieť aj z archívu. „Vysielateľ TV Markíza pred rokom výrazne zvýšil cenu za lineárne služby a teraz o niekoľko desiatok percent zvýšil aj cenu za možnosť sledovať stanice z archívu. Práve toto zvýšenie nás núti zvýšiť cenu za TV služby,“ uvádza UPC.

Operátor bude svojich zákazníkov o úprave ceny informovať v nadchádzajúcich týždňoch.

Doplnené 3.7.2024 o stanovisko TV Markíza:

„Skupina Markíza sa neustále snaží výrazne zlepšovať svoju ponuku. Investujeme do kvalitnej tvorby a vlastnej produkcie, čo potvrdzuje aj náš rast trhového podielu. V tomto úsilí budeme pokračovať aj naďalej, aby si všetci naši diváci a zákazníci mohli užiť ešte viac zábavy, programov, športového obsahu a ďalších skvelých zážitkov.

Ceny za šírenie našich služieb sú dlhodobo pod európskym trhovým priemerom, pričom už niekoľko rokov priebežne so všetkými operátormi komunikujeme o ich postupnom zvyšovaní. Poplatky za naše služby vychádzajú z ich hodnoty a partnerov upozorňujeme na postupné zvyšovanie cien. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie. Vždy sa snažíme o férovú dohodu a všetkým operátorom ponúkame transparentné podmienky.

Momentálne (od júla) nastane len symbolické zdraženie za živé vysielanie, ktoré sme vzájomne dohodli pred rokom (leto 2023). Avizované navýšenie zo strany operátora zároveň automaticky nepredstavuje aj ten istý príjem na strane vysielateľa. Tvorba ceny pre konečného diváka je vecou obchodnej stratégie operátora.“

Mohlo by vás ešte zaujímať