Česká televízia a spoločnosť Media Master sa vzájomne dohodli na ukončení spolupráce v oblasti predaja reklamy. „Je to prvýkrát v novodobej histórii Českej televízie, kedy sa bude kompletný reklamný priestor predávať v rámci obchodného oddelenia Českej televízie,“ hovorí obchodný riaditeľ ČT Hynek Chudárek.
Hlavným dôvodom je zníženie objemu reklamy a iných obchodných oznámení vo verejnoprávnej televízii od októbra 2011, ktoré výrazne obmedzilo možnosti ČT a tiež malo vplyv na obchodné aktivity Media Master.
Pokračovanie nižšie:
„Pre Českú televíziu, rovnako ako pre Media Master, už nebola spoločná kooperácia po obmedzení reklamného priestoru výhodná. Dohoda o jej ukončení je tak logickým krokom, na ktorom sa obe strany zhodli,“ vysvetľuje obchodný riaditeľ ČT Hynek Chudárek a dodáva:“ Česká televízia začne na jeseň s klientmi rokovať o obchodných aktivitách na budúci rok, čo je tiež jedným z dôvodov, prečo sme sa s firmou Media Master dohodli už teraz. “
V súlade s novelou zákona o Českej televízii z roku 2011 prestala verejnoprávna televízia vysielať reklamu na kanáloch ČT1 a na spravodajskej ČT24. Výnosy z reklamy na kanáli ČT2 sú odvádzané do Štátneho fondu kultúry, peniaze získané z reklamy na ČT šport sú určené na výrobu športových programov.