Skupina Slovak Telekom dosiahla za rok 2014 výnosy vo výške 767,6 milióna eur, medziročne sa znížili o 5 percent. Pod tento pokles sa podľa spoločnosti podpisuje sčasti regulácia a v porovnaní so silným záverom fiškálneho roka 2013 aj sezonalita biznisu v niektorých oblastiach. Informovala o tom spoločnosť v tlačovej správe.
Pokračovanie nižšie:
Darilo sa aj dcérskym spoločnostiam. Výnosy PosAm medziročne rástli a dosiahli 40 miliónov eur za rok 2014. Výnosy DIGI Slovakia za minulý rok dosiahli 29,6 milióna eur a podľa operátora len potvrdzujú viaceré úspešné kroky či stabilizáciu zákazníckej bázy. Mierny medziročný rast zaznamenali aj výnosy Zoznam a Zoznam Mobile (6 percent) – dosiahli 7,6 milióna eur najmä vďaka silnej druhej polovici roka.
Vďaka Chytrej ponuke sa Slovak Telekomu zvýšil predaj fixných služieb v balíkoch a stúpol počet aktivácií jednotlivých služieb: internetu, digitálnej TV a dokonca aj pevnej linky, kde je medziročný rast aktivácií až trojnásobne vyšší.
Celá skupina Slovak Telekom mala k 31.12.2014 468 tisíc zákazníkov TV služieb. Medziročne rástol počet zákazníkov v celej Skupine, vďaka novým ponukám Magio TV, Chytrému balíku a aj Novej DIGI ponuke.
Mobilné služby Slovak Telekomu využívalo koncom roka 2014 spolu 2,220 milióna zákazníkov. Podiel zmluvných zákazníkov naďalej presahuje 64%.
Medziročne stúpol aj počet širokopásmových prístupov, k 31.12.2014 dosiahol 559 tisíc prístupov na úrovni celej Skupiny Slovak Telekom.
„Rok 2014 bol náročný i úspešný vo viacerých segmentoch. V oblasti fixnej siete nám rastie počet TV zákazníkov, množstvo širokopásmových prístupov a dokázali sme oživiť predaj hlasových programov vďaka uvedeniu Chytrej ponuky a balíkov pevných služieb. Oblasť mobilnej siete potvrdzuje ďalšiu orientáciu na dátové služby, o čom svedčí vyššia prevádzka v 3G i 4G sieti. Posledných 12 mesiacov sme sa sústredili na LTE sieť a potvrdili náš rýchlejší nástup 4G siete v porovnaní s 3G v minulosti: výrazne sme rozšírili pokrytie na 52 percent populácie, pridali desiatky nových telefónov, realizovali zmeny v programoch. Vlani sme uviedli viaceré nové riešenia a služby, napríklad Aplikačný obchod v ICT oblasti. Darí sa aj našim dcérskym spoločnostiam, ktoré zaznamenali medziročný rast výnosov,“ bilancuje Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.
Oblasť pevnej siete
2014* | 2013 | Medziročný nárast/pokles | |
Pevné linky (v tisícoch) | 894 | 915 | n.a |
Širokopásmové prístupy (v tisícoch) | 559 | 513 | n.a |
Zákazníci digitálnej TV (v tisícoch) | 468 | 198 | n.a |
*Údaje od prvého kvartálu 2014 obsahujú aj DIGI zákazníkov.