Reklama

Skylink v reklame zavádzal

Satelitný operátor Skylink vo svoje reklame s názvom „Vymeňte anténu za Skylink“ zavádzal. K tomuto záveru dospela Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR), ktorá o tom informovala v tlačovej správe. V TV spote operátor uvádza, že zákazník získa inštaláciu a potrebné vybavenie len za 1 €.
Pokračovanie nižšie:


Na uvedený TV spot dostala Rada sťažnosť od fyzickej osoby, ktorá je toho názoru, že reklama je zavádzajúca, keďže z nej nie je zrejmé, že zákazník získa benefit ak si objedná balíček programov, zaplatí ho vopred na 3 mesiace a podpíše viazanosť na 24 mesiacov. Sťažovateľ taktiež poukazuje na to, že ako na nezávislého predajcu satelitnej techniky sa na neho denne obracajú zákazníci, ktorí na základe reklamy požadujú Skylink za 1 €.

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a TV spot je v rozpore s ustanovením čl. 14 ods. 5 písm. b) Kódexu.

V danom prípade AK RPR uznala námietky sťažovateľa a ako zavádzajúcu vníma komunikáciu konečnej ceny propagovanej služby. Význam úvodného reklamného textu s odkazom na skutočnosť, že v Skylinku získa zákazník „satelit iba za 1 Euro, vrátane inštalácie“ spôsobom ako bola táto skutočnosť odprezentovaná v reklame, môže vyvolať v spotrebiteľovi mylný dojem, že jediný náklad na službu je 1 €. „Priemerný spotrebiteľ nemusí automaticky vedieť, a ani predpokladať, že k sledovaniu televízneho vysielania si musí k satelitu prikúpiť aj balíček programov od Skylinku. O to viac, že reklama je zameraná na nových zákazníkov, ktorí doposiaľ nemali skúsenosti so satelitným vysielaním a televízne vysielanie pravdepodobne sledovali prostredníctvom antény, čo si nevyžadovalo dodatočné náklady,“ uviedla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Podľa nej nie je navyše v reklame ani žiaden priamy odkaz na dodatočné náklady na službu a z deja a textu reklamy tieto ani nevyplývajú. Odkaz na webovú stránku zadávateľa, ktorá obsahuje podrobné informácie o ponuke v tomto prípade nepovažuje AK RPR za dostačujúci a je toho názoru, že zadávateľ nevenoval informovaniu o finančnej hodnote produktu dostatočnú pozornosť.

Mohlo by vás ešte zaujímať

Komentáre

  1. Ja si nemyslím,že zavádzal. Je to za 1€. V reklamách žiadny operátor neuvádza zmluvné podmienky,ktoré sú na niekoľko strán A4.

    1. Ak su tam skryte naklady, tak zavadzal. Nikto od firiem neziada, aby do reklam rvali rozsiahle zmluvne podmienky, ale strucna zmienka ci poznamka pod ciarou, za akych podmienok plati akcia, sa tam vzdy vmesti. A ze takto zavadzaju aj ini, to nie je ospravedlnenie pre Skylink, len podnet pre AK RPR, aby si na nich posvietila.

    2. Myslim ze by stalo za zamyslenie aj to, ze v cechach je sluzba od identickeho poskytovatela za 1Czk a na slovensku za 1€ . Je to sulade s pravidlami poskytovania sluzieb v ramci EU ?
      Kurz je 1€ = 27,1525 Czk

  2. Tiez si myslim, ze podobnych reklam je viac aj od inych providerov. A este tam nieje spomenute, ze zakaznik musi zaplatit konzolu a dojazd montera. Takze nie za 1€ € ale za cca 30,-€

  3. Zavádzajú všetci ale Skylink je preborník v tomto smere

  4. Husto sneží a signál zmizol? Vymeňte odporný tanier za anténu, káblovku, alebo IP TV. 🙂

  5. Na adresu Skylinku , Markízy a pod. :

    Ľudia očakávajú koniec SD na satelitoch , a tak taniere idú zo striech dole , málo kto zo starších si už dnes bude kupovať HD STB a tak sa každý pýta , ako po Novom roku ????

    Každému odporúčam – vykašli sa na satelit , daj tú hrdzavú opachu dole , daj tam malú anténu na DVB-T a na Markízu sa vykašlí , máš tam dosť iných programov. A neplať už nič – nikomu.

    Už som za týždeň takto usmernil viacerých.

    1. Taniere ešte nejdú dole, lebo na Astra 19,2°E je ešte množstvo nekódovaných nemeckých, rakúskych, anglických… programov, aj na Thor 6 sú ešte nejaké nekódované programy a aj na ďalších satelitoch sa nájdu nekódované programy.

    2. Brumty- a co dochodcovia co bez doma a markizi o 18.00 snad ani napreziju co im namiesto toho na dvbt odporucis. vie je to to percento ludi co volilo Fica :-)))

  6. Každá zmena prináša plusy aj mínusy , počkáme do 31.12 , následne sa uvidí .
    Predpokladám , že aj regionálky vysielajúce cez Avis v DVB-T prejdu v roku 2017 už do HD . Terajšia obmena televízorov sa javí ako definitívna , SD ide do zabudnutia. Aj tak každý záznam s kamerou je v HD a následne je signál iba degradovaný do SD .
    Možno je už čas posunuť kvalitu hore.

Komentáre už nie sú povolené.