TV Osem, ktorá sa vo svojom vysielaní zameriava hlavne na vedomostné súťaže a veštenie, dnes ukončila distribúciu svojho programu prostredníctvom prvého celoplošného multiplexu. Ako sme už informovali, v DVB-T je program šírený aj naďalej, televízia však využíva po novom miestne vysielače operátora AVIS. Diváci si tak musia program naladiť z novej frekvencie. Pokrytie miestnych multiplexov je však výrazne odlišne, nie všetci preto budú môcť ďalej stanicu sledovať cez DVB-T.
Pokračovanie nižšie:
Prostredníctvom antény môžu program ďalej sledovať diváci v mestách Banská Bystrica, Brezno, Čadca, Dolný Kubín, Dunajská Streda, Galanta, Hlohovec, Košice, Levice, Liptovský Mikuláš, Lučenec, Martin, Michalovce, Nitra, Piešťany (plán), Podbrezová, Poprad, Prešov, Považská Bystrica, Rimavská Sobota, Ružomberok, Rožňava (plán), Trenčín, Turčianske Teplice, Žiar nad Hronom, Žilina a Zvolen. Diváci z iných miest môžu TV Osem prijímať napr. prostredníctvom internetu, alebo družice Astra 3B (23,5°E), kde je stanica šírená voľne. Pre príjem tak postačuje akýkoľvek digitálny satelitný prijímač s podporou štandardu DVB-S2. Nachádza sa aj v ponukách vybraných káblových a IPTV operátorov, ako aj v satelitných platformách Magio Sat a DIGI TV, ktoré využívajú pozíciu 0,8°W.
Zoznam miestnych DVB-T vysielačov, ktoré šíria program TV Osem
Vysielač | Stanovište | Kanál | Frekvencia (MHz) | Výkon ERP (kW) | |
---|---|---|---|---|---|
1 | BANSKÁ BYSTRICA | Kláry Jarunkovej 14489/2 | 23 | 490,00 | 0,030 |
2 | BREZNO | Švermova 1027/7 | 29 | 538,00 | 0,500 |
3 | ČADCA | TVP Čadca II. | 25 | 506,00 | 0,500 |
4 | DOLNÝ KUBÍN | Ostrá skala | 23 | 490,00 | 1,000 |
5 | DUNAJSKÁ STREDA | Bratislavská cesta, silo spoločnosti Agropodnik | 23 | 490,00 | 0,010 |
6 | GALANTA | Matúškovská cesta 1586/18 | 29 | 538,00 | 2,000 |
7 | HLOHOVEC | Koperníkova ulica 3 | 22 | 482,00 | 0,500 |
8 | KOŠICE | Bankov | 39 | 618,00 | 0,500 |
9 | LEVICE | NSP Levice, SNP 19 | 52 | 722,00 | 2,000 |
10 | LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ | TVP Liptovský Mikuláš | 23 | 490,00 | 2,000 |
11 | LUČENEC | Horná Slatinka | 26 | 514,00 | 1,000 |
12 | MARTIN | Slovenská národná knižnica | 41 | 634,00 | 2,000 |
13 | MICHALOVCE | Nad Laborcom 1768/2 | 48 | 690,00 | 0,500 |
14 | Nitra | Klokočina, Na Hôrke 29 | 52 | 722,00 | 1,000 |
15 | PIEŠŤANY (plán) | Červená veža | 34 | 578,00 | 1,200 |
16 | PODBREZOVÁ | Šiklov | 24 | 498,00 | 0,500 |
17 | POPRAD | stanica Štart kabínovej lanovky Tatranská Lomnica – Skalnaté pleso | 28 | 530,00 | 2,000 |
18 | POVAŽSKÁ BYSTRICA | Československej armády 78 | 40 | 626,00 | 0,500 |
19 | PREŠOV | Východoslovenské vodárne | 27 | 522,00 | 0,010 |
20 | RIMAVSKÁ SOBOTA | Kurinec | 25 | 506,00 | 0,500 |
21 | RUŽOMBEROK | mestská časť Černová | 41 | 634,00 | 1,000 |
22 | TRENČÍN | TVP Drietoma | 40 | 626,00 | 1,000 |
23 | TURČIANSKE TEPLICE | panelák na ulici Horné Rakovce | 42 | 642,00 | 0,500 |
24 | ŽIAR NAD HRONOM | Stará Kremnička | 41 | 634,00 | 0,500 |
25 | ŽILINA | Veľké Hradisko | 25 | 506,00 | 1,500 |
26 | ZVOLEN | Buzulucká 3 | 42 | 642,00 | 0,500 |
Z miestnych vysielačov je šírená TV Osem v štandardnom rozlíšení (SD) a kompresnom formáte MPEG-2.
Zoznam všetkých miestnych a celoplošných DVB-T/T2 vysielačov môžete nájsť už tradične v sekcii Vysielače.
Nijak je to odpad !!!
Aspoň sa postupne zapĺňajú muxy Avisu , nech sú rentabilné. No som zvedavý , čo všetko pôjde v budúcnosti do T2 , keď na Slovensku niet staníc, ktoré sú ochotné platiť za distribúciu. Rozbehne sa 5G a všetko bude na mobiloch.
isto? nepredal nahodou AVIS svoje vysielace towercomu, ktory cez ne teraz siri Plustelku Viac?
len prenajal
hurá,strieľajte šampanské !!!
Dúfam, že nijako…
Moja milovaná TV 8 už nie je,to je hotová tragédia,na nás dôchodcov nik nemyslí,mne nechýbala Markýza,aj tak tak nič nedávali, vtedy bola tragédia,keď Senzi skončila na dvb-t,ale TV 8 to je katastrofa !!!
To je vtip?
Ja napíšem podľa vnuka,lebo ja na tieto technológie (úprimne nevyznám sa do to ho) Aranka ma všetkom pravdu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TV 8 vysiela aj voľne cez satelit, na bazosi sa dajú kúpiť lacné prijímače…
Že ľudia plačú za Markízou ešte pochopím (väčšinu národa tvoria menej inteligentný jedinci) …. Ale keď už niekto plače kvôli TV8 tak to už hraničí s demenciou.
ja tiez za markizou neplacem, aj som zabudol, ze existuje…ale obuvat sa do jej divakov ako menej inteligentnych a pritom napisat taku hrubku v nominative pluralu vzoru pekny…
…Triedený?
…zabijate tu čas zbytočným dristanim…
Väčšinou so snahou niekomu nabryzgat. Už ste dnes niekoho pochválili???
Teba určite nepochválime, musíš ísť o to žobrať inam. Brýzgať sa na nikoho nesnažíme, ale keď si niekto o to vyslovene koleduje – napríklad rumádzganím za hnojom typu TV8 – tak radi vyhovieme. 🙂 Okrem toho aj ty tu zabíjaš čas zbytočným „dristanim“…
Teraz z technického hľadiska (bez ohľadu nato, aká by tam bola televízia):
Vycapiť na obrazovku oznam, že treba preladiť – dať automatické ladenie a 1/2 alebo 3/4 divákom to na novej pozícii, kvôli slabému pokrytiu nenaladí, je riadna trúfalosť.
Tá televízia zavádzala,ako zavádza teraz Towercom,keď píše aby si ľudia preladili,kam si majú preladiť,keď signál nemajú.Veď tie reg. vysielače majú mimoriadne nízke pokrytie !
@ PC 33 :
Ty máš krištáľovú guľu alebo si vyveštil z karát že ten oznam je od Towercomu, nie je priamo od TV8. Máš niekaky priamy dôkaz o tom že zavádza priamo Towercom a nie TV8?
Pokiaľ má napr. TV8 v Muxu 1 zaplatenú kapacitu až domca januára a TV8 chce po Towercomu aby tam dal presne takýto oznam takto snad dá alebo nie?
Vieš vôbec čítat lebo na konci oznamu je napísané následujúce.
„Viac informácií na tel. čísle 0917 171 337 alebo na www.tv8.sk.“.
Nenapíšem odkiaľ to viem,ale viem a miesto TV 8 prídu ďalšie programy od Discovery,čiže do Plustelky.
V Piešťanoch TV8 nie je !!!
ale ide z J.Bohunic K59 (prog.pozícia NOE)
Vďaka za info. Máte pravdu, aktuálne v tomto muxe nie je. Pridaná by však mala byť v blízkej dobe.
…to vas naozaj bavi pisat tu o osmicke…?
…myslim,ze dolezitejsie je to,co nam plustelka ponukne..a ci vobec nieco… 🙂
O TV8 niet čo písať, okrem toho, že je to žumpa pre slaboduchých. A o tom, čo ponúkne Plustelka po odchode TV8, sa zatiaľ nič nevie.
Zabudnite uz na „Volnu telku“. Na vsetky tv ktore si naladite bezplatne. Televízny trh na Slovensku uz sa davno preklopil do formatu- platena televizia. Towercom po prechode do T2 bude sirit iba platene televizie- za poplatok. Tychto par poslednych zijucich jedincov co sleduju co je v ponuke „zadarmo“ , nezabrania aby Towercom sa preorientoval len na platenu formu sirenia televizii. Nadarmo tu nariekate aky je Towercom zlosyn, ze dovrzgal celu DVB-T. Dovrzgali sme to vsetci, ked sme si vesali satelity na fasadu domov. Stafetu teraz prebera internet a opticke siete. DVB-T je uz mrtva platforma. Jedina zachrana pre Towercom je ist s dobou. Telky nechcu platit ake davaju si platit za sirenie. Bodka.
RTVS zostane bezplatne v DVB-T ešte veľmi dlho a Joj, Joj Plus, Wau aspoň 3 roky (podľa súčasnej zmluvy), prípadne ešte viac (ak zmluvu predĺžia alebo podpíšu novú). Plus je tu ešte rádio s kamerou zvané TA3 (mmc: vďaka za tento terminus technicus – zasmial som sa), fraška zvaná TV Lux a regionálky. To, že Towercom preklopí ďalší MUX do DVB-T2 a využije ho na rozšírenie platenej služby, je nám už nejaký ten piatok celkom jasné, ale vyššie menované FTA stanice tu ešte dosť dlho budú. Takže nie je vôbec pravda, že „sa TV trh u nás preklopil už dávno do formátu platenej televízie“ a že „DVB-T je už mŕtva platforma“. A tých „pár posledných žijúcich jedincov“, ktorí sledujú televízie v DVB-T zadarmo, je podľa posledného prieskumu 21% plus ďalšie množstvo ľudí, ktorí majú príjem FTA staníc v DVB-T na druhom a dalších TV v domácnosti. Takže nabudúce sa drž faktov, prosím. A ak chceš špekulovať, čo sa stane s DVB-T v budúcnosti, nech sa páči, to je legitímne – ale potom to nepodávaj takým spôsobom, ako keby išlo o hotovú vec.
nevidím dôvod, aby jedna firma zarábala na frekvenčnom spektre, ktoré patrí štátu = všetkým. Zo zákona by mali urobiť, aby DVB-T2 a DAB+ zostalo nespoplatnené.
A zákonom by mali zakázať MONOPOPOL a vytvoriť konkurenčné prostredie
No este je otázne či nahodou nevypratali miesto pre chystaná dokumentárny kanál od joj group. Na nejakom portáli som čítal že plánujú spustiť doku kanál. A že do spustenia daného kanálu majú operátori bezplatný prístup k Rik tv.
@dr. B. Nutty
To je len tvoje zbožné želanie. Realita je však iná. Samotní vysielatelia a majitelia IPTV či kábloviek tlačia JOJ Group ako poslednú veľkú TV v DVB-T aby ukončila free vysielanie pre vyberanie poplatkov za šírenie v káblovkách a IPTV.
Nikto sa už nebude vracať k starému modelu aj vďaka tomu, že Markíza Group svoje postavenie nestratila ale ho posilnila.
Free ostane pozeranie cez internet na stránkach samotných TV. Tam vedia zase natlačiť ďalšiu reklamu.
Markíza posilnila svoje postavenie iba podľa (svojich) peoplemetrov, ktoré peoplujú a merajú to, čo si samotná Markíza želá. (aj to len kvôli cenám reklamy) Nič viac, nič menej. Predsa nepovedia zadávateľom reklamy, že: síce nás sleduje vždy menej a menej ľudí, ale cenu reklamy sme vám zdvihli.
David: ale nevrav, a čo z toho, čo som napísal, je len mojím zbožným želaním? 🙂 To, že skupina Joj má s Towercomom podpísanú zmluvu o šírení svojich staníc v DVB-T, ktorá bude platiť ešte asi také 3 roky (a o možnosti jej predčasného vypovedania nič nevieme)? Alebo to, že RTVS tu bude ešte veľmi dlho v terestriáli, lebo na to existuje zákon? Alebo to, že DVB-T u nás nie je ešte zďaleka mŕtva? Prípadne to o tých 21%? Aj pre Teba platí, čo som už napísal: držať sa faktov a špekulácie o budúcnosti (pričom netvrdím, že nie sú pravdepodobné) jasne oddeľovať od súčasnej reality. Čo sa týka toho tlaku operátorov na Joj Group, aby odišla z FTA vysielania v DVB-T, to je síce zaujímavá informácia, ale Jojka sa takému nátlaku môže akurát tak hlasno smiať. Nikto z nich nemá právne, ekonomické ani iné páky, aby ju k tomu donútil. Je to niečo také, ako keby som ja tlačil na Teba, aby si mi dal sto eur – tiež by to bolo na smiech. Nakoniec možno Joj Group odíde z FTA DVB-T, ale nie kvôli smiešnym požiadavkám operátorov, ale aby ušetrila pár miliónov ročne na poplatkoch Towercomu, ako Mrdkíza. Ozaj, Mrdkíza – tá určite po odchode z FTA neposilnila svoje postavenie v zmysle sledovanosti, aj keď nakoniec straty boli v porovnaní s očakávaniami prekvapivo nízke – ale boli, v prvom polroku dokonca výrazné. Aj teraz počas sviatkov ťahala v sledovanosti za kratší koniec, podľa mediaboomu. Jediné, v čom si Mrdkíza polepšila, je prevádzkový zisk, lebo už neplatí milióny Towercomu. A čo sa týka peoplemetrov – po odchode Mrkvízy z DVB-T sa hovorilo o zmene ich prerozdelenia, lebo dovtedajší panel neodrážal skutočnú štruktúru populácie, predovšetkým bol podcenený podiel divákov, sledujúcich TV výlučne či aspoň primárne cez terestriál (a o online službách ani nehovoriac). Potom to nejako stíchlo, netuším prečo, nesledoval som to. A najmä netuším, prečo je s týmto stavom spokojná Joj Group. Prečo je spokojná Mrdkíza a značná časť reklamných agentúr, je asi jasné. A teraz prípadné dôvody, ktoré možno (u)držia Jojku stále v DVB-T (teraz idem špekulovať ja): skupina Mrkvíza nemá prémiové (platené ešte neznamená prémiové) kanály, ako Joj Cinema a spol., no a Jojka áno a možno je spokojná s tým, ako jej vychádza diverzifikácia medzi FTA a platené prémiové programy. Ďalej možno reaguje na trend presunu čoraz väčšieho počtu divákov, najmä v bonitných vekových a ekonomických skupinách, na bezplatné (hoci aj YouTube) a aj na platené nelineárne (!) on-line služby typu VoD, OTT (Netflix a kopec iných), prípadne nelegálne „sosajú“ filmy zadarmo. Takíto diváci už totiž nebudú chcieť platiť za lineárne vysielanie plné otravného reklamného odpadu – v zmysle „keď už platiť, tak za niečo lepšie“. Ale stále tu zostane veľká skupina divákov zvyknutých na staré dobré tlačidlá diaľkového ovládača. Tí tiež nie sú ochotní platiť, a už vôbec nie učiť sa nové veci. Ale stále ešte sú komerčne relatívne zaujímavou skupinou, pre ktorú môže Joj Group ponechať FTA vysielanie. Tomuto poňatiu FTA staníc Jojky by zodpovedal aj obsah (balast, lepšie povedané), ktorým vypĺňa svoj hlavný kanál a ktorý má vyslovene „dôchodcovský“ profil a nestojí veľa (ani za veľa). No a free vysielanie na weboch samotných televízií je úsmevné – na dodatočnej reklame pri všetkých tých adblockoch veľa nezarobia a väčšina divákov zvyknutých na pohodlné a jednoduché prepínanie na veľkej obrazovke sa aj tak nebude unúvať a unavovať ich sledovaním na notebooku, tablete či mobile, ani s tvorbou playlistov pre linuxový prijímač, ani s jeho kúpou, ani s nastavovaním Small2big funkcií, ani s ničím podobným. A tí mladší, budem sa opakovať, sa na lineárne vysielanie môžu zvysoka… To už by viac zarobili na reklame cez HbbTV (čo Mrdkíza, ale aj také Óčko či Pro7 aj skúsili, ale potom zaradili spiatočku – nie je totiž nič ľahšie, ako HbbTV v telke úplne vypnúť, len čo reklama začne byť otravná).
prosím ťa, kde by odišli a pre koho by potom vysielali tie reklamy ? !
@Gery
Tie peoplemetre uznávajú všetky relevantné TV na našom trhu a reklamné agentúry. Markíza nemá žiadne „svoje“ peoplemetre.
Reklama bola vypredaná v 4Q vo všetkých veľkých TV okrem RTVS. Omnoho viac jej bolo aj na platených kanáloch , kedže na Slovensku je ich sledovanosť vyššia ako v ČR.
Čiže si mohli dovoliť dvihnúť cenu za reklamný priestor.
JOJ to však preháňa ani nie samotnou reklamou, ale otravnou autoreklamou na svoje programy.
Film tam môže vydržať pozerať , len veľmi odolný jedinec.
V ČR to tak nemá nastavené ani Nova či Prima.
Jedine Barandov, ktorý je aj tak nepozeratelný je na tom s reklamnými brejkami podobne ako JOJ.
Peoplemetre ..to je obzvlášť zaujímavá téma, svoje zastúpenie ktoré majú nie je 100 % hodnoverné..nie je totiž vôbec zohľadnená relevantná sledovanosť v našich nemocniciach ,domovoch dôchodcov hoteloch ai. hromadných zariadení kde sa prezentuje len príjem Dvbt vzhľadom k jeho jednoduchému príjmu,rozvodmi a istej sledovanosti atd,.čo vlastne či sa to niekomu páči alebo nie znehodnocuje hodnovernosť peoplemetrov..ktoré by mali počítať aj s touto alternatívou žiaľ nedeje sa.,.v rámci Slovenska je to značná a nemalá časť divákov..takže tie percentá sledovanosti asi nie sú celkom v reále.. ako aj podiel reklamy atd. atd…či je to náhoda alebo nie je to fakt..ktorý sa tu už vlečie dlhé roky hm .. a tak by.. Markíza nemusela byť jednotka trhu.. ak by sa brala do úvahy aj táto evidentná ale reálna skutočnosť…
Klienti v domovoch dôchodcov nie sú bonitná a zaujímavá skupina pre zadávateľov reklamy. Túto klientelu obsluhuje 24 hod. teleshopingom Šláger.
Vzorku v mixe pre peoplemetre si vyberajú samotný zadávatelia.
@dr. B. Nutty
Markíza je aj po odchode z free ponuky DVB-T. Najsledovanejšia. Riskli to a vyšlo im to. Rozdiel medzi Markíza Group a Joj Group sa ešte zväčšil.
https://strategie.hnonline.sk/media/1869099-aky-bol-rok-2018-pre-slovenske-televizie-markiza-si-zvysila-naskok-pred-joj
Ak by tomu tak nebolo tak by som možno uveril tomu, že príde k rozvoju free ponuky v DVB-T. Trend je však skôr opačný. Žiadna nová TV nie je na obzore a aj české klony v podobe Novy a Primy sú v platených ponukách. Aj Óčko ako posledná ohlasená stanica pre SK y tohto projektu cúvla. Tiež plánovala byť v platených ponukách.
Keď príde k rozvoju celoplošného DVB-T /neplateného/ tak jedine zo strany RTVS. No to tiež tak skoro nebude pre ich rozpočet a 14 rokov nezmenené koncesie. Sú radi a ja tiež, že naplnia aspoň dva programy ako tak kvalitným programom. Dvojka v noci má stále rezervy. Ak by neopakovali spravodajstvo končila by často o polnoci.
Očakávam po preklopení muxov do DVB-T2 skôr rozšírenie platenej ponuky.
David: áno, tiež očakávam preklopenie MUX1 a neskôr prípadne ďalších do DVB-T2 a rozšírenie platenej Plustelky. Aj s tým o RTVS súhlasím. Jediné, čo mi nejde do hlavy je to, že Markíza zväčšila svoj odstup od Joj Group v roku 2018. Lebo vždy, keď som sa pozrel na prieskumy sledovanosti (aktuality, mediaboom…), to až tak pozitívne pre Mrkvízu nevyzeralo, no a rok predtým už vôbec nie. Ale na druhej strane je pravda, že som to sledoval len občas a náhodne. Vďaka za link, preštudujem si to. Ak by to bola pravda, tak vysvetlenie by mohlo byť v spôsobe, akým je vybraná peoplemetrová vzorka populácie.
dr. B. Nutty
Stránka Mediaboom je pod JOJ. Zo sledovanosti vždy vzdvihujú to svoje a v cielovke ako sa im to hodí až to do oči bije.