Slovenská produkčná, matka niekoľkých spoločností, ktoré sú držiteľmi licencií televíznych staníc JOJ Group, je novým majiteľom Československé filmové společnosti. Tá na českom i slovenskom trhu prevádzkuje tematické televízne stanice CS film, CS mini, Horor film, War TV, Kinosvět a online videoportál Film popular. Dokončenie akvizície je podmienené získaním potrebného povolenia českej Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).
Pokračovanie nižšie:
„Sme radi, že do nášho portfólia pribudnú ďalšie etablované televízne stanice. Rozšírime tak svoju ponuku o zaujímavé programy, ktoré zasahujú stabilné cieľové skupiny divákov v Českej i Slovenskej republike. Tešíme sa na rozvoj týchto staníc,“ hovorí Mojmír Mlčoch, člen predstavenstva JOJ Group a manažér pre český televízny trh.
„Týmto krokom napĺňame stratégiu JOJ Group rozširovať naše portfólio tak, aby sme efektívne oslovili české a slovenské publikum. Ako televízni profesionáli neustále vyhľadávame nové projekty, ktoré nám prinášajú nielen ďalšie obchodné príležitosti, ale aj profesionálnu radosť, ktorá pramení z napĺňania čoraz vyšších diváckych očakávaní,“ uvádza Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Group.
„V priebehu pätnástich rokov sa nám podarilo vybudovať firmu s portfóliom televíznych kanálov, ktoré si našli jasné a stabilné miesto na trhu, za čo prináleží moje poďakovanie predovšetkým všetkým zamestnancom, môjmu spoločníkovi a našim rodinám. Tešíme sa, že sa podarilo nájsť strategického partnera, ktorý bude firmu podporovať v jej ďalšom raste a želám novému budúcemu majiteľovi veľa úspechov,“ uvádza Leoš Pohl, konateľ a majoritný spoločník Československé filmové společnosti, s.r.o.
Platené stanice CS film, CS mini a War TV spolu s free-to-air stanicou Kinosvět dosahujú spolu reach 257 000 divákov (celodenný reach v CS 15+ za obdobie 4.Q 2018; zdroj: ATO – Nielsen Admosphere). V Českej a Slovenskej republike si PayTV stanice predpláca viac než 1.8 mil. ľudí, FTA stanica Kinosvět pokrýva v Česku okolo 85 % populácie.
Distribúcia sa tak, ako doteraz, bude realizovať prostredníctvom českých i slovenských operátorov. JOJ Group plánuje ďalšie investície do akvizícií a techniky na skvalitnenie vysielania týchto nových staníc vo svojom portfóliu. CORPIN pôsobil ako finančný poradca predávajúcim spoločníkom a JUDr. Jan Myška Ph.D. ako ich právny poradca. Finančným poradcom JOJ Group bol EY a právnym poradcom Weinhold Legal.
JOJ Gorup má vo svojom portfóliu 7 televíznych staníc (JOJ, PLUS, WAU, RiK, Ťuki TV, JOJ Cinema a JOJ Family) a 20 internetových portálov (joj.sk, plus.sk, wau.sk, rik.sk, cinema.joj.sk, jojfamily.cz, videoportál.sk, nadacia.joj.sk, huste.tv, noviny.sk, europskenoviny.sk, topstar.sk, miestopremuza.sk, prezenu.sk, kinosala.joj.sk a ďalšie). Po dokončení akvizície spoločnosti Československá filmová společnost, s.r.o., pribudnú do portfólia JOJ Group televízne stanice CS film, CS mini, Horor film, War TV, Kinosvět a online videoportál Film popular.
TV Joj je jeden najdôležitejší klient Towercomu,tak je otázkou času,kedy tie stanice obohatia Plustelku.
Najdôležitejším klientom Towercomu je RTVS. Bez jej poplatkov by Towercom pozemnú distribúciu asi neutiahol. JOJ je spriaznená firma. Tu je citácia zo staršieho článku:
***
Bývalý predseda Telekomunikačného úradu SR Branislav Máčaj roky opakoval, že skutočným majiteľom Towercomu bola skupina J&T, ktorá naopak prepojenie odmietala.
Utajení akcionári medzičasom Towercom predali, v auguste ju ovládla austrálska investičný skupina Macquarie Infrastructure and Real Assets.
***
Ten austrálsky fond má podiely aj v iných firmách. Nitky vedú k J&T. Takže JOJka platí za distribúciu vlastnému majiteľovi. Po odchode Markízy je RTVS najvýznamnejším médiom, ktoré drží pozemné vysielanie nad hladinou. Bez RTVS by pravdepodobne neexistovalo šírenie signálu bez poplatku – ostatné televízie by to neutiahli. A otázkou ešte je, či voľné vysielanie nedotuje aj Plus telku.
Najdôležitejší klienti Towercomu sú: RTVS, Joj a TA 3,ak neveríš,prejdi na stránku Towercom a.s. a tam sa to dočítaš.
Taj keď to berieš takto (podľa toho, čo je napísané na stránke Towercomu) tak O.K.. Ja som sa Ti iba snažil vysvetliť, kto je dôležitým klientom z pohľadu financovania prevádzky. Podľa zverejnených informácií bola v minulosti cena za šírenie RTVS cca 11 miliónov ročne, Markíza vraj platila cca 8,2 milióna ročne. Porovnaj si to s TA3. Keby platila TA 3 za šírenie jedného programu tretinu toho, čo Markíza (3 programy), tak by to bolo 2,7 milióna. Hoci je to nízko nákladová televízia, nepredpokladám, že by bola schopná zaplatiť takúto sumu, pretože najsledovanejšia televízia (CME) sa rozhodla odísť, kvôli tomu, že sa jej suma zdala neadekvátna. Koľko zarobí na reklame Markíza a koľko TA3? Z tohto pohľadu je RTVS (a v minulosti aj Markíza) rozhodujúca pri financovaní DVB-T. TA3 sa jej nemôže vôbec rovnať. JOJ nemá zmysel vyhodnocovať pretože zjednodušene povedané platí sama sebe a Plus telka s počtom svojich predplatiteľov je v tejto chvíli na chvoste. Keby nebola RTVS v pozemnom vysielaní, tak by pozemné vysielanie neprežilo. A preto je RTVS najdôležitejším klientom pre Towercom a všetci ostatní spolu dokopy sú možno rovnako dôležití ako samotná RTVS. Ale ako vravíš, dá sa na to pozerať aj z iných uhlov pohľadu.
Spoločnosť Towercom, a. s. v roku 2017 zvýšila stratu o 242 % na -5,487 mil. € a tržby jej klesli o 11 % na 49,71 mil. €. finstat.sk/36364568
Áno to sedí. Z celkových tržieb 49 mil. Generovaná pozemná televizia cca 21 mil.. Z toho viac ako polovicu zaplatila RTVS za šírenie televízneho signálu. Ďalšie tržby pochádzajú najmä zo satelitného vysielania, telekomunikačných služieb a rozhlasového vysielania.
Žeby vytvorili vlastný paket na spôsob srbskej Pink ?
Kedy budem chytat Plustelka dvbt 2 Ocko Bleck nove programy aj Kino sviet Film Europe Cs mini Cs Film joj Grupe Tv War Tv nova tv barandov
Keď sa to naučíš napísať gramaticky a štylisticky správne. 😛