Telekomunikačný operátor Swan informuje zákazníkov, že od apríla tohto roku mení cenník a podmienky fixných a mobilných služieb.
Rezidenčným zákazníkom sa od 1. apríla 2022 zvýši mesačný poplatok o 1 € za pevný internet a poplatok za TV služby sa zvýši o 2 €, pričom cena internetu na LTE technológii sa zmení iba pre neviazaných a nových zákazníkov. Pri kombinácií služieb internetu a TV v DUO balíku sa cena zvýši celkom o 2 €. Súčasne operátor pristúpi k zaokrúhleniu všetkých cenníkových poplatkov končiacich na xx,99 EUR a xx.90 na celé čísla nahor.
Pokračovanie nižšie:
Zákazníkom mobilných služieb 4ky sa zvýši jednotková cena za volania a SMS o jeden cent, t.j. z 0,04 EUR na 0,05 EUR za minútu volania či odoslanú SMS. Jednotková cena dát sa nemení a ostáva na 0,01 EUR a rovnako ostávajú aj všetky paušály Sloboda či dátové balíky, ktorých cena sa tiež nemení.
„Uvedomujeme si, že zvyšovanie cien nie je pre nikoho príjemné a záleží nám, aby sa zákazníci cítili komfortne, preto zároveň prinášame vylepšenie vybraných služieb internetu a televízie, ktoré získajú zákazníci automaticky od 1.4.2022,” hovorí Marek Jánošík, Vedúci oddelenia produktu a propozícií SWAN a dodáva: „Dôvodom na zvýšenie cien telekomunikačných služieb je rast našich nákladov v súvislosti so zvýšením cien energie, s neustále rastúcimi cenami za vysielacie práva televíznych kanálov domácich i zahraničných vysielacích spoločností, s rastúcou mierou inflácie, ale aj so zvyšujúcimi sa nákladmi spojenými s výstavbou a modernizáciou siete.“
Okrem zmeny cenníka zvyšuje Swan od apríla rýchlosti pevného internetu, pričom navýši rýchlosti nielen sťahovania dát ale tiež uploadu. U fixného LTE internetu Swan zvyšuje limit pre prenos dát plnou rýchlosťou zo súčasných 150 GB na 250 GB/týždenne (resp. zo 600 na 1000 GB/4 týždne). Operátor zároveň od 1.4.2022 zaradí do programového rastra niekoľko nových TV kanálov. Má ísť o dva spravodajské kanály CNBC HD a SKY News. O aké ďalšie programy pôjde operátor neinformoval.
Nové vyššie rýchlosti služby Optický internet od 1.4.2022:
Služba Optický internet | Maximálna rýchlosť sťahovania/odosielania dát v Mb/s do 31.3.2022 | Maximálna rýchlosť sťahovania/odosielania dát v Mb/s od 1.4.2022 |
S | 50/5 | 50/10 |
M | 300/30 70/7 | 400/40 80/20 |
L | 600/60 100/10 | 800/80 100/30 |
XL | 1000/100 | 1000/200 |
Do televíznych služieb na optickej sieti a internetovej TV pribudnú od 1.4.2022 nové kanály:
Služba | Počet nových TV kanálov |
S | +1 |
M | +2 |
L | +4 |
XL | +2 |
pridam dve FTA kanaly , za ktore sa neplati a opytam si viac penazi, parada.
co su tie dalsie dva pre balik :
L +4
To je samozrejme len tak na oko, tie nové stanice. Zdražiť by museli tak či tak, všetci zdražujú, lebo im stúpajú náklady. Len Markíza a Skylink zdražujú z chamtivosti.
V dnešnej dobe a blízkej budúcnosti budú iné priority….! Sám som už obmedzil a zrušil niektoré TV a streamovacie služby. To je moja odpoveď na zdražovanie.
Toto je tá digitalizácia Slovenska. Znížit dostupnosť brutalnymi cenami. Za Skylink, Swan LTE, koncesie a mobilných operátorov dávam mesačne 200€. Je na čase prejsť na karty a človeče nehnevaj sa. Všetko zle je na niečo dobré…
200 éčiek? To máš 11 detí ako Boris the Sperminator a každé má najdrahší paušál? 😉
A 4ka sa premenuje na 5ku?
To je 25%-né zvýšenie ceny za telefonovanie. Čím to zdôvodňujú?
Zdôvodňujú to zvýšenými nákladmi, ako všetci ostatní, ktorí v posledných týždňoch zdražujú. Energie, doprava, stavebný materiál, náhradné diely, mzdy – všetko išlo hore. A nie je to 25%-né zdraženie, lebo paušály a dáta nezdraželi. To máš ako pri iných produktoch – nemožno povedať, že potraviny išli hore o 25%, keď o 25% zdražia iba vajcia.
Blunderbuss!
Aj v článku je, aj SMS-ke som dostal: „Zákazníkom mobilných služieb 4ky sa zvýši jednotková cena za volania a SMS o jeden cent, t.j. z 0,04 EUR na 0,05 EUR za minútu volania či odoslanú SMS.“
Skús to správne dať do kalkulačky, aké navýšenie ti vyjde. Mne to stále vychádza na 25%.
Toľko zase energia nezdražela.
Lol, to vážne na toto niekomu treba kalkulačku? Ale ok, budem konštruktívny – skús si prečítať môj predošlý komentár ešte raz a s porozumením. Písal som, že paušály nezdraželi. Kto má paušál, platí stále rovnako za rovnaký počet minút. Takže celkové zdraženie je oveľa nižšie. Podľa toho, či sa to rozloží na počet produktov v portfóliu (6,25% – 4ka karta bez voľných minút + 3 hlasové paušály, čiže 25/4), alebo sa to prepočíta vzhľadom na počet klientov využívajúcich jednotlivé produkty, alebo podľa pomeru tržieb za jednotlivé produkty – v každom z týchto prípadov to budú jednotky percent. Dúfam, že som to vysvetlil dosť zrozumiteľne. A ešte raz – hovorím o CELKOVOM zdražení. Jasné, že Tebe konkrétne to zdražie o 25%, ale to je iná téma. Operátor bude totiž zvýšené náklady uhrádzať (relatívne vzaté) z percent celkového navýšenia, ktoré je oveľa nižšie.
Blunderbuss!
Toto si písal: „Jasné, že Tebe konkrétne to zdražie o 25%, ale to je iná téma.“
Pre mňa to nie je iná téma, lebo ako si písal ďalej: „Operátor bude totiž zvýšené náklady uhrádzať (relatívne vzaté) z percent celkového navýšenia, ktoré je oveľa nižšie.“, operátor nie je korektný, čudným výpočtom prekrýva kryvdu na niektorých ich zákazníkov. Keby bol operátor korektný a spravodlivý, zvýšenie by aplikoval pre každú službu s rovnakým percentom.
Prečo majú platiť niektorí iba o 6% viac a niektorí až o 25% viac?
Ináč môj pôvodný príspevok bol viac ironický (A 4ka sa premenuje na 5ku?), a to z dôvodu, že na začiatku 4ka deklarovala, že názov operátora je daný práve cenou 4 centy za minútu hovoru alebo 1 SMS-ku a tá cena nebude zvýšená, naviac ani kredit nikdy neprepadne. To všetko už neplatí a nikomu nezaujíma, ani telekomunikačnému úradu ani obchodnej inšpekcii.
Potom sa čudujeme, že v tej slávnej demokracii sa už pomalu nikomu nemôžeš veriť.
4ka sa volá 4ka, lebo je to 4. operátor na našom trhu, nie kvôli cenám. A nesľubovala, že nikdy nebude zdražovať, to sa totiž ani nedá reálne splniť, z dlhodobého hľadiska. Kredit naozaj nikdy neprepadne – keď skončí platnosť SIM, stačí na zákazníckej linke nahlásiť č. účtu, na ktorý pošlú nespotrebovaný kredit. Tých 25% je naozaj iná téma, lebo ja som reagoval na tvoju všeobecne formulovanú výhradu celkom na začiatku. A zdraženie len jedného programu z portfólia nie je zase až taká veľká krivda – ak telefonuješ toľko, že to zdraženie je pre teba citeľné, môžeš prejsť na niektorý z paušálov / predplatených balíkov a ušetríš. A k tomu záveru… Čo má spoločné demokracia s tým, že sa nenaplnili tvoje nereálne očakávania?