Reklama

TV programy Markízy môžu skončiť od júla u väčšieho operátora, ktorý nechce súhlasiť s novými podmienkami vysielateľa [aktualizované]

Klienti digitálnej káblovej televízie UPC, ako aj internetovej UPC TV, môžu prísť už o niekoľko dní o trojicu staníc z dielne TV Markíza (Markíza, Doma a Dajto). Od 1. júla 2023 vyprší totiž operátorovi rámcová zmluva s vysielateľom, na základe ktorej má UPC udelený súhlas na retransmisiu televíznych programov skupiny Markíza, ako aj na poskytovanie ďalších doplnkových služieb.
Pokračovanie nižšie:

V prípade, ak nedôjde k dohode, od 1. júla 2023 stratí UPC právo distribuovať televízne stanice skupiny Markíza a poskytovať súvisiace doplnkové služby. Pôjde o približne 134-tisíc zákazníkov operátora.

Aj napriek tomu, že ešte nedošlo k dohode. Rokovania medzi UPC a Markízou stále pokračujú.

Spoločnosť UPC pokračuje v rokovaniach s vysielateľom TV Markíza o novej zmluve. Zo strany Markízy ide o bezprecedentný nátlak (nielen mediálny), nasledujúci len 2 dni po zaslaní zmluvy na podpis, v ktorých neakceptovala žiadne z našich pripomienok. Prijatie požiadavky Markízy o 35% medziročne zvýšenie platieb za jej stanice by znamenalo výrazné zvýšenie cien pre zákazníkov, čomu sa snažíme zabrániť. K tomu tlak na vyradenie českých staníc a požiadavka zakázať divákom preskakovanie reklám v archíve, potvrdzujú záujem Markízy zvyšovať svoje zisky na úkor zákazníkov a ísť proti záujmom slovenských divákov,“ uviedol pre SatelitnáTV.sk Jaroslav Kolár, hovorca UPC Broadband Slovakia „Veríme, že sa takýmto správaním “rodinnej televízie” budu zaoberať príslušné orgány, najmä Protimonopolný úrad,“ dodal.

Generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele vysvetľuje, že Markíza každoročne rokuje o zmluvách ohľadom distribučných práv s rôznymi slovenskými operátormi. Za obdobie posledných 10 rokov je to však prvýkrát, čo situácia dospela až do veľmi reálnej obavy z odpojenia staníc pre zákazníkov UPC.
Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách, žiaľ, zatiaľ sme nedospeli k dohode. Vyzývame UPC, aby pokračovali v rokovaniach a nenechali svojich 134-tisíc zákazníkov bez prístupu ku kanálom skupiny Markíza. Vždy sa snažíme o férovú dohodu a operátorom ponúkame transparentné a porovnateľné podmienky. Tieto boli všetkými ostatnými operátormi akceptované. Mrzí nás, že práve UPC zatiaľ nepristúpilo na našu štandardnú ponuku a neuzavrelo s nami zmluvu, ktorá by reflektovala návrhy dvoch ponúk na jeden rok alebo tri roky. Dúfame, že UPC záleží na dostupnosti porovnateľných služieb pre ich zákazníkov.

Samotná Markíza odmieta, že by neprávom či neúmerne navyšovala poplatky za svoje televízne stanice. Cena za ich šírenie je podľa vysielateľa dlhodobo pod európskym trhovým priemerom a podľa jej generálneho riaditeľa Matthiasa Setteleho priebežne prebieha aj komunikácia so všetkými operátormi o ich postupnom zvyšovaní.

Poplatky za naše kanály vychádzajú z ich hodnoty. Zároveň sme partnerov dlhodobo a priebežne informovali a informujeme o postupnom zvyšovaní cien, až kým nedosiahneme férovú trhovú odplatu, odzrkadľujúcu prínos našich staníc pre ponuku operátorov. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie.“

Doplnené o 14:17:

Reakcia generálneho riaditeľa Markízy Matthiasa Setteleho na tvrdenia UPC:

Markíza ponúka transparentné a férové podmienky všetkým operátorom na trhu bez rozdielu. Nemôžeme ponúknuť UPC výhodnejšie podmienky, a postupovať voči UPC zásadne odlišne, nakoľko všetci operátori poskytujú služby na rovnakom trhu. Pre UPC by to tato skutočnosť nemala byť prekvapením. Z viac ako 120 prevádzkovateľov na trhu je UPC pritom jediným operátorom, ktorý neprijal našu štandardnú ponuku.

Skupina Markíza dosiahla v roku 2021 priemerný trhový podiel 22,5 % (sledovanosť za celý deň, CS 4+), je však kompenzovaná výrazne pod priemerom EÚ, nižšia než v Rumunsku, Bulharsku a Slovinsku, kde CME podniká.

UPC účtuje za TV balíček od 8,90 až po 40 €, pričom Markíza následne dostáva za šírenie jej kanálov sumu nižšiu než jedno euro, a to aj napriek tomu, že jej kanály prinášajú operátorovi približne štvrtinu zákazníkov.

S UPC sme mali osobné rokovania 21.4. a 3.5. tohto roku (predtým aj neformálny obed 31.3.), čiže rokovania začali už dávno. UPC neodpovedalo na žiadnu našu ponuku. Ich tvrdenia o údajnom zvýšení našej ceny o 35 % sú nepravdivé.

UPC tiež zavádza, že nemalo možnosť reagovať na našu poslednú ponuku. Pravdou je, že UPC neodpovedalo na dve rôzne ponuky zaslané 13. júna a 19. júna. Ak majú s nami záujem komunikovať, uvítame to a vyzývame ich, aby tak urobili čím skôr.

TV Markíza tiež odmieta tvrdenia, že sa snaží obmedziť prístup ku kanálu ČT na Slovensku. Ide o nepravdivé tvrdenie a uvedená téma nemá nič spoločné s touto témou. Vnímame to ako zúfalý pokus odkloniť pozornosť od podstaty. Jediným aktuálnym problémom je, že zmluva UPC sa skončí 30. júna a ak nedôjde k opätovnému vyjednaniu dohody, 134 000 zákazníkov UPC stratí prístup k staniciam Markíza, Dajto a Doma.

Stále sme otvorení dosiahnutiu férovej dohody a dúfame, že UPC začne rokovať pre dobro svojich zákazníkov.“

Mohlo by vás ešte zaujímať

Komentáre

  1. Prosím vypnite Markízu všade,je platená,nie je voľne na anténe !!!!

    1. Držím pěsti a fandím UPC, prostě ty nenažraný televize už nevědí kolik by si řekli za své Kanály. Měly by být podmínky pro všechny stejný. Žádný základ, každý ať si platí to co chce sledovat a hotovo. Tohle vydírání musí skončit . Být u nás podobná situace tak bych spíše televizi odhlásil než bych měl platit za něco co je hodnota 0.

  2. Za tie programy čo vysiela Markíza, kľudne ich môžu všetky vypnúť , ušetrí sa elektr. energia.

    1. Super nech ich dajú do vlastného balíka a bude kľud.Už roky tam nič normálne nie je.

  3. Správny krok UPC!! Nedajte sa vydierať a treba, aby sa spojili všetci operátori. Nemusia tie kanály vyradiť, stačí keby bol zvlášť balík Markíza za 3 eurá mesačne.

  4. Držím palce UPC,dúfam že Markízácku stoku odpojíte ! O:)

  5. Už ich mali z ponuky vyradiť dávno. Markíza aj JOJka by mali platiť všetkým operátorom, že ich vôbec zaradili do ponuky a šíria ten ich odpad.

  6. Dávam palec hore pre UPC. Televízie Markíza a JOJ vytvárajú na Slovensku len nátlak na operátorov so snahou presadiť svoje vysielanie za každú cenu a vytlačiť zo slovenského trhu všetko čo je od nich lepšie. Zavádzajú verejnosť a snažia sa rozoštvať ľudí proti sebe. Mne osobne nič z ich programov chýbať nebude.

  7. Markíza a Joj vytvorili kartel ohľadom námietok voči českým TV. To by im museli vadiť potom aj maďarské a nemecké.
    Operátori by mohli od Narkózy pýtať poplatky za šírenie jej reklamy. Kde nie je signál nie je ani reklama a vyhodiť ich do balíka „platené reklamné KANÁLE).
    Navrhujem vyhodiť aj z platenej Plustelky a dať tam iné.
    Ohľadom českých TV som to vyriešil po svojom. Plustelka + Android TV aplikácia TV Zdarma – idú všetky ČT vrátane ČT Šport. Barrandov, Seznam TV, Óčka. Aplikácia Retrotv na hudobnú RetroTV.

    1. vadi im najma cech, lebo slovak cehunovi rozumie , nie hockto vsak rozumie nemcurovi ci madarovi, preto im az tak nevadia, nic to nemeni na fakte, ze nech si ti bluzniaci darmoslapovia nakakaju do tych ich bielych kosielok a tiahnu spat odkial prisli…

  8. Tendenčné spravodajstvo, primitívna tvorba a Slovač potom hlúpne. UPC dúfam neuhne ani o milimeter 🙂

    1. Spravodajstvo majú bulvárne, ale nie tendenčné. S primitívnou tvorbou máš pravdu, ale oni sa len prispôsobili primitívnemu divákovi. A UPC bude musieť uhnúť, inak mu niekam zahnú klienti, bohužiaľ. Mrdkíza by mala dostať príručku, ale to sa nestane – máme tu príliš veľa ovcoidných divákov, ktorým stačí televízny odpad.

    2. KN
      Divák sa stáva mediálne primitívnym keď tupo prijíma čo mu komerčné stanice ponúkajú a nesnaží sa hľadať kvalitu. Komerčné stanice ponúkajú blbosti, ktoré majú nízke výrobné náklady a reklamami maximalizujú zisk.
      Ale so vstupom streamovacích služieb sa toto mení, keďže má divák viac možností a môže porovnávať. Preto náš komerčný tv duopol bije na poplach a snaží sa vyradiť českú konkurenciu. Bohužiaľ streamovacie spoločnosti nezastavia, takže prepad sledovanosti bude pokračovať.

  9. „Poplatky za naše kanály vychádzajú z ich hodnoty.“
    Ty sa zobuď Settele a už konečne zmizni odtiaľto aj so svojimi pomýlenými hodnotami.

    1. @ CABAL 22.06.2023 o 13:16 :

      Až na to že ten Settele tam jen nastrčená figurka od PPF a ten jako poskok jen skáče jak pískají z Novy z Prahy. O programové struktuře stanic od Markízy se už dávno rozhoduje´v Praze a ne v Záhorské!!!

      Markíza je vlastně defacto česká a už dávno ne slovenská. O programové struktuře stanic Markízy rozhoduje jeden a ten samý člověk co má na starosti aj programovou strukturu stanic od Novy.

    2. Musím sa Markíza de Setteleho zastať, nebite ma. On tým myslel trhovú hodnotu. A pokiaľ je u nás dosť oviec, ktoré si tento odpad žiadajú, majú kanály skupiny Mrdkíza celkom slušnú trhovú hodnotu. Takže nadávky na Setteleho sú plačom na nesprávnom hrobe.

  10. Markiz de sade Upc im zruši zmluvy.Však to i tak nikto nepozera.Tiež niekedy najhranejšie radio Expres už davno stratilo 1 priečku stale Radio Vlna to som zvedava čo sa tu deje.Tiež ak by pristupili na tento nezmysel s Cr kanalmi.Už by ten tv divak mohol cele Dvb-t 2 vyhodit akurat z okna Seznam.cz Tv,Spektrum Home,Barrandov,Barrandov Krimi,Barrandov Kino,A11,Tv Noe,Ocko Tv,Ocko Star,Retro Music,CNN Prima News,Prima,Prima+1,Star,Show,Krimi, Cool,Max,Zoom,Love,Nova,Nova Cinema,Ct24,Ct1,Ct2,Ct D/Art,Ct Sport a teraz nove A11 Sport,Teleshopingovy program a do 365 dni podla licencii mala naštartovat Arena Sportovy program ktory sa bude rozširovat.Oproti Svk dost u nas slabota Rtvs 1,2,24,Sport,Tv Lux,JoJ 24,Joj plus,Joj Wau,

  11. UPC – by malo pýtať od narkozy keš za šírenie jej kanálov v u operátora inak odpojiť

  12. Potom keď nebude Markíza group o uperatura od júla potom nebudem pozerať žiadnu televíziu. pozerám iba od markízy gloup

    1. Podľa Tvojho písomného prejavu Ti verím, že si divák Markízy group.
      Tebe pomôže už len Voyo 🙂

    2. Dffghv: Veď presne pre takýchto kognitívnych svalnáčov Mrdkíza „gloup“ aj vysiela. Oni milujú divákov, ako si ty. A ak by sa ti medziušným svalstvom nedarilo odmocniť, čo som tým myslel, nič to. Pusti si ďalšiu reklamu.

  13. Dufam ze si telekom zoberie priklad od upc a poske narkozu do prd…

  14. Podporujem UPC a dufam ze Telekom si zoberie priklad a nebude len slepo a hlupo posluhovat. Ked ide o peniaze ohanaju sa Europou a europskym cenovym priemerom ale ked ide o Ceske televizne stanice, Europa zrazu prestava existovat a je len Cesko a Slovensko. Markiza a JOJ do separatnych balikov a kto chce nech plati.

  15. Mali by operatory Tv Mar – krízu a Tv hnoj- Joj vyradiť zo základného balíka , tam pozerať sa nič nedá to su telky prešpikovane reklamamy . UPC vyradte ich z programovej ponuky , chybať tam nebudú . UPC fandím vám.Keby Tv Markíza a Tv Joj chceli skrachovať .

    1. Balík bez markízy novy international a jojky ponúka aj rikplus za cenu 2,99.

  16. Držím palce UPC, moju podporu majú,dúfam že sa nedajú vydierať od Markíza Group,najprv vytlačili české populárne programy a teraz nemajú Markizáci tej hanby si vypýtať za ten odpad viac.

  17. @cabal:

    No ale keď je liga majstrov na m4 šport free, tak tiež tomu nemusíš rozumieť. Ide o fotbal.

  18. Narkózu nepozerm odkedy je spoplatnená v dvb-t,komu chýba ten hnoj.Nech si pýta aj 100 ečiek keď sú za to osprostené ovce platiť.

  19. Všetky slovenské kanály teda 10 by mali úplne vyradiť ! Také dezinformácie a 12 minútové reklamy po každých 10 minútach vysielania. Však to už pozerajú len dôchodci. Program žiadny! V čase streamovania filmov bez reklám a žvástov by mali Markíza a Joj platiť divákom že si to vôbec pustia

    1. Súhlasím. Pre tých, čo to ešte nezistili na vlastnej koži mám jeden odkaz: DÁ SA ŽIŤ AJ BEZ MARKÍZY!

    2. Roman: 1) ty si určite už dlho nevidel vysielanie RTVS, keď chceš vyradiť *všetky* naše TV a 2) určite by si bol prvý, kto by potom kvičal o nespravodlivosti, že v ČR majú 30+ free staníc v DVB-T a my veľké guľové.

  20. To budete vy čo stratíte pán Settele,my neprídeme o nič, ten reklamný grc a ultra mega super šou ktorými nás krmite ste padli nižšie ako je dno Mariánskej priekopy.Za mňa palec hore UPC ukážte im že máte gule.

  21. UPC
    Zaplať alebo ich vyraď jednoduché minule ste mali problém s nova šport teraz s Markízou držkroši

  22. TO JE TAKÉ ÚBOHÉ A TIE REKLAMY . ČO UŽ ČO SI DOVOĽUJÚ, ŽE ODSTRÁNIŤ CZ KANÁLY.POTOM TREBA ZASTAVIŤ AJ MAĎARSKÉ, RAKÚSKE, POĽSKÉ Monopolný úrad na to.

    1. Zaujímavé, že ten istý majiteľ a TV Angelika ne je v DVB-T voľne a TV Stara v CZ je v DVB-T2 voľne a má aj oveľa viac staníc…

    2. Miki: za to si môžeme sami. Tým, že sa tu väčšina upísala plateným operátorom a DVB-T nebolo u nás také dôležité pre vysielateľov. A ešte po odchode Mrdkízy z pozemáku všetky oUce ihneď utekali na pay-TV platformy, aby náhodou neprišli o svoje reklamy…

  23. Narkóza ako jedna z mnohých hlásnych trúb mafie tak ako aj ostatné mainstreamové denníky a tv stanice. Taká neobjektiivita a zaujatosť tu bola v dobách komunistickej diktatúry.Naozajstní demokrati a žurnalisti by takýto stav nikdy nedopustili.Nehovoriac už o reklamnom programe ktorý je prerušovaný reláciami 5 cenovej skupiny

    1. juro: táraš nezmysly. Problém Mrdkízy je nenažratosť, ale ty do toho pletieš veci, ktoré sú jednak nesúvisiace a po druhé sú to hlúposti.

    2. javi,nothing
      nie sú to hlúposti a treba písať veci otvorene také ako sú ak o nich nepíšu médiá ktorých sa to týka. Sú tu v drvivej väčšine médiá, ktoré hrajú iba na jednu bránku a to nie je s kostolným poriadkom ak chceme demokraciu musíme vyžadovať vyváženosť a objektivitu. V 1989 nám sľubovali objektivitu vyváženosť dnes je tu jednostrannosť a zaujatosť čo vplýva aj na to čo sa zvolilo. A žiaľ aj ,,úroveň,, programov je nízka až stupídna .A je úplne v poriadku písať u markízy aj takéto názory aby sa veci zlepšili. To že takýto názor vadí niektorým ľuďom je v poriadku nie všetci majú v sebe citlivosť na špinavosti a nefér hru, toto si ale šuhajkovia musíte upratať v sebe.

  24. Takže UPC sa rozhodlo skončiť s podnikaním. Čau UPC .

    1. @Robo upc má pravdu lebo Markíza len vydiera nech ju dajú do samostatného balíka a uvidí sa koľko zákazníkov si ju predplatné!!

  25. dajte ich do zvlast balika a Krize dajte len tolko € kolko ludi si ich preplati, sa zobudia

    1. mne konci viazanost a rusim poslytovatela TV, postacia mi streamovacie sluzby

  26. Tieto nenažrate americké hnoje by mali byť v platenom balíku. Boli by prekvapení koľki by si ich predplatili. Po mesiaci by zanikli.

    1. Tie „americké“ hnoje sú v skutočnosti české (skupina PPF), dobré ráno, stará mama! Vôbec nevieš, čo hovoríš, hlavne, že si môžeš kopnúť do nenávidenej Ameriky pomocou počítača, ktorého kľúčové komponenty sú americké a pomocou internetu, ktorý sa vyvinul z amerického Arpanetu. A naši operátori už skúsili dať Mrdkízu do osobitných balíkov – hneď, ako odišla z DVB-T. A o balíky bez Mrdkízy malo záujem asi 5% klientov, tak túto možnosť hneď zrušili (okrem Antiku u IPTV služby k ich optickému netu). Takže to bude UPC, kto bude v tejto kauze ťahať za kratší koniec. Bohužiaľ. Mrdkíza by si zaslúžila dostať príučku, ale to sa nestane.

  27. Len tak zízať – čumieť do blba je zdravšie, osožnejšie ako ničiť si nervy sledovaním toho odpadu navarenom v CME.

  28. ….čo sú to tie markíza, joj, reklamy v tv ????????????? Ja také nič dlhé roky nepoznám, pozerám, čo chcem ja.

  29. Banda dezolatov sa tu zisla. UPC z toho nemote vyjst ako vitaz. Pilia si pod sebou konar. Predavaju sa uz niekolko rokov a nikto ich za tu cenu, co si pytaju, nechce kupit. Mini operator so 100 tisic domacnostami. V dnesnej dobe, ked si televiziu zozenies v minute cez apky ako Magio, Sledovanie, Lepsia a podobne alebo kupis voyo za par eur, pekne riskuju odliv zakaznikov.

  30. Okrem ineho, Markiza nie je americka, vlastni ju ceske PPF, ktore ma rovnako aj O2 ci Homecredit.

    1. @ Javi :

      Přesně jak píšeš s jediný co chápe Markíza je česká a že nenažraní jsou Češi. Ten Rakušák je tam je figurka a skáče jak pískají Češi z Novy!!!

      Celá Markíza se odbavuje z Novy v Praze a ze Záhorské jdou jen Televiznní noviny a podobně. Aj programové ředitelství pro Markízu je z Novy v Praze. Novu, Markízu, O2, VOYO vlastní PPF nebohého Kellnera a vdova Kellnerová s děckama je víc nenažraná a hamižná než byl Kellner.

  31. Nechapem UPC preco nesuhlasia a nedaju ich do zakladneho balicka ktory bude drahsi. A nech vytvoria mini balicek bez priplatku a bez programov Markizy.
    Presne ako to ma Antik. Normalny balicek za povodnu cenu a s Joj a Markiza +2 EUR.

    1. Upresním, že Antik to tak má iba v IPTV, ktoré dávajú zadarmo k ich optickému netu. Zadarmo bez skupín Mrdkízy a Ojojojky a TA3, alebo vrátane týchto staníc za 4,80€ navyše. Ale áno, pravdu máš, takto by to mali robiť aj ostatní – to by zákazníci hneď videli, koľko za čo platia (a asi by sa niektorí aj nahnevali – na tie naše nenažrané TV). Oni to vlastne operátori chvíľu po odchode Mrdkízy z free DVB-T aj robili (alebo aspoň skúmali záujem klientov), ale o balíčky bez Mrdkízy malo záujem pod 5% divákov, tak s tým prestali.

  32. Nenazranu Markizu by mali vypnut vsetci operatori v SR aspon na mesiac, aby si uvedomili, ze zit sa da aj bez nej …

  33. Plná podpora UPC a mali by sa pridať ostatní. Buď vyradiť alebo preradiť do drahšieho balíka, najlepšie samostatného. Potom by sa videlo koľko divákov to vlastne chce konkrétne platiť. My doma bez nich žijeme v pohode veľa rokov a keď sme ich aj pol roka mali, zistili sme, že sme si tam nič na pozeranie nenašli. Neviem, či je to technicky možné ale divák by si mal cielene vyberať komu platiť a komu za reklamu už neplatiť.

  34. Držím palce, nech vypnú kludne aj u Skylink aj na freesate, ten kto chce, nech predplatí balik Markiza a joj
    lebo nič zaujímavé v telke, len samé reklama a reklama.

  35. To je super ,za UPC vyradi ten hnoj zo svojho balika a mohli by to spravit aj ostatni poskytovatelia a Markiza bude zrat seno .Nenazrany su budu mat h..o . Kto si u nich objedna reklamu netusim ked ich nebudu ludia sledovat, len tak dalej.

Komentáre už nie sú povolené.