Počet divákov sledujúcich Paríž 2024 prostredníctvom streamovacích platforiem Warner Bros. Discovery (WBD) prekonal počet divákov z Tokia 2020 len dva dni po otváracom ceremoniáli. Celkový počet unikátnych používateľov streamovacích platforiem spoločnosti WBD, ktorí sledujú Paríž 2024, už po druhom dni tohtoročných hier prekonal čísla z posledných letných olympijských hier v Tokiu 2020. Zároveň sa spoločnosti prekvapivo už počas otváracieho víkendu podarilo prekonať predchádzajúci rekord v počte získaných maloobchodných predplatiteľov za jeden deň.
Pokračovanie nižšie:
Počet streamovaných minút na tohtoročných olympijských hrách takmer prekročil jednu miliardu na Max a discovery+ spolu, čo je približne sedemkrát viac ako v rovnakom čase na posledných hrách v Tokiu 2020. V absolútnych číslach je to 75 % minút streamovaných počas celých olympijských hier pred štyrmi rokmi. Používatelia tiež trávia na Maxe a discovery+ výrazne viac času, približne o 63 % viac ako počas Tokia 2020.
Olympijské hry sleduje na streamovacích platformách WBD päťkrát viac používateľov ako pred štyrmi rokmi. Kľúčom k dosiahnutiu týchto čísel bolo spustenie služby Max, ktorá viedla k výraznému rozšíreniu sledovanosti, čo momentálne zodpovedá 80 %. Z hľadiska sledovanosti streamovacích platforiem bola sobota 27. júna doteraz rekordnou.
„Letné olympijské hry 2024 v Paríži sa rozbehli skvele a po nedávnom spustení platformy Max v Európe láme rekordy v počte divákov. Model, ktorý kombinuje ponuku prémiových filmov a ďalšieho scenáristického obsahu s najlepšími reálnymi zábavnými formátmi a významnými udalosťami zo sveta medzinárodného športu, priťahuje čoraz viac ľudí, ktorí u nás zostávajú podstatne dlhšie ako predtým. Olympijské hry sa však ešte len začali, takže sa tešíme na to, čo prinesú nasledujúce dva týždne,“ poznamenáva JB Perrette, generálny riaditeľ a prezident pre globálnu stratégiu streamovania a hier spoločnosti WBD.
„Na Paríž 2024 sme sa intenzívne pripravovali niekoľko rokov, preto nás veľmi teší, že európski diváci oceňujú kvalitu našej športovej produkcie aj používateľský zážitok z novej streamovacej platformy. Stačilo len niekoľko dní, aby sme si urobili obraz o tom, že kombinácia prémiového športu a zábavy jednoducho funguje. Či už k tomu najviac prispela zostava viac ako stovky moderátorov a expertov, strešné štúdio WBD House novej generácie alebo nové funkcie, ako sú medailové upozornenia na Maxe a discovery+, nechávam na posúdení každého diváka,“ dodáva Andrew Georgiou, generálny riaditeľ a prezident WBD v Spojenom kráľovstve a Írsku a WBD Sports Europe.
Nevídaný nárast zaznamenala aj webová stránka Eurosportu, ktorá ponúka bezplatné olympijské spravodajstvo a krátke video formáty. Od začiatku hier sa počet návštevníkov zvýšil o viac ako 43 %.
Lineárne vysielanie staníc Eurosport na všetkých relevantných trhoch tiež prilákalo viac divákov v porovnaní s Tokiom 2020. Sledovanosť zatiaľ vzrástla o 98 %, čím sa podarilo prekonať negatívny trend poklesu celkovej sledovanosti zaznamenaný v posledných rokoch.
Prenosy z letných olympijských hier v Paríži v roku 2024 ukončí záverečný ceremoniál naplánovaný na nedeľu 11. augusta 2024. Tohtoročné hry sú prvé pod hlavičkou WBD, ktorá ich vysiela v 19 jazykoch na 50 trhoch prostredníctvom lineárnych staníc Eurosportu a platforiem Max a discovery+.