Vedenie Českej televízie predstavilo dnes na tlačovej konferencii nový vizuálny štýl ČT. Pre modernizáciu pôvodného korporátneho loga ČT a riešenie jeho väzby na nové značenie televíznych kanálov oslovila Česká televízia renomované grafické štúdio Aleša Najbrta, ktoré má bohaté skúsenosti s veľkými projektmi pre podobné inštitúcie a subjekty, akou je Česká televízia. Nový vizuálny štýl je výsledkom spoločnej práce Studia Najbrt a kreatívneho tímu Českej televízie.
Pokračovanie nižšie:
Už pri zmene manažmentu Českej televízie na jeseň roku 2011 vyhlásil jej súčasný generálny riaditeľ Petr Dvořák ako jednu z hlavných priorít svojho kandidátskeho programu návrat k pôvodnej značke a modernizáciu celého systému vizuálnej komunikácie televízie verejnej služby. „Mala by byť v súlade so súčasnými trendmi, rešpektovať formu korporátnej identity, ktorá Českú televíziu charakterizuje bezmála päťdesiat rokov a zjednotiť jej vizuálny štýl do jedného logického celku,“ upresňuje Petr Dvořák a dodáva: „Česká televízia ako jedna z mála svetových vysielateľov nemá na obrazovke svojej korporátne logo, ale iba značku daného kanálu. Táto situácia nie je v čase postupujúcej digitalizácie optimálna, preto sme sa rozhodli pre zavedenie komplexného vizuálneho štýlu, ktorý bude zodpovedať moderným trendom v oblasti grafickej prezentácie televíznych staníc. “
S „omladeným“ logom a novým písmom sa diváci budú môcť na obrazovkách stretnúť od septembra, kedy bude naplno zahájená implementácia nového grafického štýlu. Spolu s jeho zavedením dôjde tiež k premenovaniu športového kanálu ČT4 na ČT Sport.
(ČT)